Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd Real kebabgryte?


newyorkrangers

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ville ikke forbause meg om noen sa det samme om frysetørret mat da det kom på markedet.

Kebab spises vel til fjells i andre deler av verden - uansett jeg tar heller en kebab enn en nistepakke med to kneippskiver med svett brunost...

Spørsmålet man kanskje bør stille seg ved RT er om det smaker godt når man er sulten og ikke bekymre seg for mye om hva pakken presenterer seg som.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet man kanskje bør stille seg ved RT er om det smaker godt når man er sulten og ikke bekymre seg for mye om hva pakken presenterer seg som.

Alt smaker igrunn greit når man er sulten på fjellet, men man bør spørre seg om man kunne spist dette hjemme. Da svarer vel de aller fleste nei. Men for all del folk får spise det de vil å hver sin smak.

Men er det ikke en regel at man blir uggen av kebab?

For min del blir det ingen kebabgryte, er ikke kjempevanskelig å lage noe bedre enn RT sine gryter som også kan konkurere på vekt. Det finnes firma som selger alt av tørket grønnsaker osv. Kan gjøres selv, men er sikkert lettere å bare gå i sportsbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg nygjerrig og kjøpte meg en RT Kebabgryte i går. Første RT kjøp, forresten. Hadde helst hatt litt mer tradisjonell mat, som tørket farikål, men det fantes desverre ikke i assortiment. Enda.Living on the wild side, men men...

Lover å komme med detaillert smaksrapport etter endt tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke en regel at man blir uggen av kebab?

Uggen, ugrei og fullbefaren elglokker.

Kebab er yndet avslutning på en tur gjennom byens lysløyper. Så får man vurdere selv om det er kebaben kl 0300 om natten eller store mengder styrkedrikker i timene før som er årsaken.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Real Kebabgryte smaker ikke som kebab'en du får på en kebabsjappe. Men! Den er veldig god, litt hott uten å være for sterk for at det overdøver andre smaker, eller at det blir ubehagelig å spise.

Jeg kommer absolutt til å spise den igjen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lovd å komme med smaksrapport etter endt tur og kan bare gjenta det som PeterK skrev. Det var og min første Real Turmat 'experience'. Helt sikkert ikke verst etter noen kilometer motbakke og litt hastverk i utedørskjøkken pga mygg, tenkt på at det er en 5 minutters instant løsning. Mht smak foretrekker jeg likevel å blande de råvarene selv (forøvrig ikke særlig "kebab råvarene"...), så de andre RT poser har kommet med på tur hjemme igjen som reserveløsning ved ny tur ;-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Turmat smaker Real Turmat, uansett hvilken smak det står på pakken.. Det er en viss smak som går igjen på alle middagsretter. Jeg skjønner ikke hva det kan komme av..? Er det konserveringsmiddel? Jeg har for lengst gått over til Mountain House. Dette smaker hva det står på pakken og hver matrett har sin egen smak og ligner ikke på den forrige. Anbefaler egg og skinke som lukter et hotells frokostbord når man åpner pakken. Laks i dillsaus er også en soleklar favoritt! Det smakte faktisk som om jeg fikk en fin laksefilet, poteter, rømme og dill servert på en restaurant. Ikke er det dyrere heller og næringsinnholdet er omtrent det samme om ikke høyere. Det eneste negative jeg ser er at posene ikke er så vakumpakket som real sine. De tar litt større plass i sekken, som vel og merke ikke merkes noe særlig før man kommer opp på en 10-15-talls pakker.

post-8613-0-53392200-1345114506_thumb.jp Pasta bolognese, real til venstre og mountain house til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kebab som man vanligvis spiser er det ikke.

men som andre har nevnt så er den "hot" men ikke sterk som at man må tømme bekken for vann.

jeg synes ikke den smaker RT. den er veldig god selv når man er moderat sulten.

den vil for meg være en slags bedre middag som variasjon til alt annet.

anbefalles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig lovende ut nilshermann. Skal sikkert ta meg en tur til butikken når det blir aktuelt med en "instant middag påfyll" av lageret. Men... hvor er det de selger Mountain House?

De selger det både på Oslo sportslager, sportsnett og på fjellgeita på fagernes (har og nettbutikk). Billigst finner du den på fresk.no (http://www.fresk.no/shop/middag-31c1.html). 20 kroner posen billigere enn de andre og billigere enn real.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått at XXL solgte posene under innkjøpspris for lokke kundene.

Er det ikke en dyr prosess å frysetørke mat? Jeg også at vanlig hurtigris (jeg antar at den også er frysetørket) også er dyrt.

Men kanskje er det bare noen som har skjønt at behovet for enkel turmat er stort blant friluftsfolk og militærer og vet at de kan kreve høye priser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.