Gå til innhold
  • Bli medlem

Campingtelt - 2mnd


lougil

Anbefalte innlegg

Trenger et telt som skal brukes sammenhengende i 2 måneder (sommer).

Det som er viktig er:

- God ventilasjon

- Ståhøyde - min. 180cm

- Vannsøyle - min. 3000mm

- Lite bredde - max. 300cm

- Vinduer (for lys)

- Pris - max. 3500kr

Vekt er ikke viktig, da jeg kan dra det ut av bilen og 5 meter bort til campingplass.

At det er tett bunndukk i inner- og yttertelt er en fordel.

Har laget meg en oversikt over mulige kandidater, og tenkte jeg skulle høre her om noen har erfaring med disse eller lignende telt.

I fjor brukte jeg et "Easy Camp Spirit 300" sammenhengende i ca. 1mnd. Fungerte greit (helt vanntett), men noe dårlig lufting, lite lys + savnet høyde.

post-10581-0-76598500-1340800674_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med dette? http://www.xxl.no/vi...-deluxe-1061993

Riktignok 3999 men i morgen er det handledag på XXL med 25%. Du må dog kjøpe fysisk i butikk og ikke på nett.

Mener ellers jeg så en del slike telt på tilbud i kundeavis til SmartClub

Ser ut som et greit telt, men blir nok litt langt (over 6m). Har ikke alt for stor plass der jeg skal campe, så da prøver jeg å ikke velge det aller største.

Takk for tipset om SmartClub.

Det sto ikke så mye om priser og modeller på siden deres, men det skal visstnok være en del tilbud, så kanskje det blir en tur innom i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var innom og så litt igår, men den modellen som eventuelt var aktuell hadde de ikke tilgjengelig, så da ble det til kjøp av gass og drikkeflaske istedet.

Noen her som har tanker ang. valg av stenger og materiale?

Ser at bl.a. det dyreste teltet på lista mi har glassfiber, Dette teltet er i tillegg ganske stort, og vil vell ikke stå helt i ro når det blåser bra ute.

Vil et telt med stål/aluminiumstenger være mer sikkert og holde lenger?

Det nevnte Easy Camp teltet som ble brukt i fjor ble nemlig utsatt for en gjeng med barn som lekte at de var på fjelltur.

Resultatet ble ett stk flatt telt, brekte stenger og oppreven duk i store deler av teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vekt ikke har noe å si så vil jeg i utgangspunktet tro at jo tyngre i forhold til størrelse jo bedre, men det er jo ikke nødvendigvis den absolutte sannhet. Men sterke duker i lettvektsmaterialer er normalt dyrere enn like sterke i tunge matrialer. Flere som har skrytt av coleman her inne. Vil nok anbefale en bommulsduk da denne puster mye bedre og man opplever mye mindre kondens, den er også stillere i vinden enn tynne synt matrialer.

Se en tidligere tråd her http://www.fjellforum.no/index.php?/topic/20276-holder-norske-hustelt-mal/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.