Gå til innhold
  • Bli medlem

Kort til navigation i jotunheim


Proletar

Anbefalte innlegg

Hejsa

Vi står og mangler et kort over Jotunheimen til at navigere efter, vi ankommer til Oslo 1830 lørdag, og tager med bussen fra Oslo søndag kl 0930 og lander i gjendesheim kl 1430. Kan vi købe et kort i Norge i dette tidsrum, og i så fald , hvor ?

Mange Hilsner

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpesenteret Oslo City ligger like ved Sentralbanestasjonen. Det er åpent til klokka 20.00 på lørdager (stengt søndag). I tredje etasje er det en bokhandel som kanskje selger kart. Ellers har de helt sikkert Jotunheimkart til salgs på Gjendesheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kart har alle store betjente hytter jeg har vært innom i Jotunheimen og Gjendesheim er en av dem. Men bokhandlere i Norge har ofte kart over Jotunheimen samt at sportsforetninger også bruker ha. Du kan også skrive ut midlertidig kart på ut.no over ruten du tenker gå, men kjøp ordentlig kart så snart du får sjansen, helst i 1:50 000 men de har greie turkart i 1:100 000 også. Godt kart er viktig så med det slurver ikke de fleste norske turgåere heldigvis,skjønt de finnes her også, men jeg traff en utlending i fjellet som hadde gått seg fullstendig vill, med et brosjyre-kart i størrelse 1:500 000...!

Jotunheimen er en perle og har spektakulær natur,, jeg blir aldri lei den naturen der iallfall..godt valg.(men snøen ligger lenge der)

God Tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne viktigheten av vanlig kart: og det er at om du kommer i nød, eksempel brekker en fot, og må ha hjelp, og ringer nødnummer 110 eller 112 eller 113 eller har god mobildekning og kan ringe annet, så har turkartene rutenett på, slik at du kan angi nøyaktig posisjon om hvor du er. Hvordan dette gjøres står forklart på kartet. De utskrevne kart er gode backup-kart, som jeg ofte tar med som ekstra sikkerhet. Om du laminerer dem er de greie i bruk , men ofte har de ikke rutenettet med. Så..ordentlig kart er et must have...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.