Gå til innhold
  • Bli medlem

Feil på Primus - blir det kald mat på Hardangervidda?


petsol

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal på Hardangervidda i morgen og sjekket heldigvis om primusen fungerte før jeg drar. Noe den ikke gjør. Har et problem når jeg skal fyre med gass. Det virker som om den får for mye trykk. Dvs, flammen blåses ut av gassen, selv når den ikke er i nærheten av maks. Har samme problem med brennvæske. Den har fungert helt fint i et par år, har sjekket dysen (45) som ser bra ut. Er det noen som vet hva som kan være problemet/løsningen?

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Lokket" kalles flammespreder, og på min omnifuel kom flammesprederen uten festehull, hvilket gjør den lett å miste. Repsettet jeg har for omnifuel inneholder en ekstra flammespreder med et lite hull og en splitt-ring som festes til brenneren så flammesprederen ikke kan forsvinne. Jeg kjøpte repsettet på XXL. Magasinet har det også:

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=0&prodid=4109

Flammespreder 5-pack (!)

http://www.primussho...-655-c-157.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
20 minutter siden, Omnilite skrev:

Og hvor viktig det er at flammesprederen er festet til brenneren med en nøkkelring så den ikke forsvinner.

Joda, jeg også lærte det på den tunge måten.  Men heldigvis kom jeg over et lokk fra en fiskebolleboks.  Riktignok måtte jeg ofre spisen på kniven, men jeg fikk da laget en flammespreder. 

Og da jeg kom hjem  og fikk tak i en ny,  brukte jeg den som mal og laget en fire fem stykker.  Men siden jeg da hadde lært å feste spredere har jeg ennå ikke fått bruk for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å feste den er jo en ting, men å ikke skjønne at flammespredern er en vesentlig del av primusen rett før man skal på langtur gjør meg skremt.... men men, er kanskje slik det er blitt. "Printern skriver ikke ut..." ok, det ligger papir i den og den er tilkoblet strøm ikke sant?".....?? Ikke meningen å være besserwisser, overhodet ikke. Jeg bare sier at for guds skyld ikke slutt med advarsler om at primusfyring i telt er livsfarlig! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, rbhelle skrev:

Å feste den er jo en ting, men å ikke skjønne at flammespredern er en vesentlig del av primusen rett før man skal på langtur gjør meg skremt.... men men, er kanskje slik det er blitt. "Printern skriver ikke ut..." ok, det ligger papir i den og den er tilkoblet strøm ikke sant?".....?? Ikke meningen å være besserwisser, overhodet ikke. Jeg bare sier at for guds skyld ikke slutt med advarsler om at primusfyring i telt er livsfarlig! 1f609.png

IT/Primus-support:

"Primusen virker ikke!"

"Har du forsøkt å skru den av og på igjen?"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Humbug skrev:

post-15080-0-60019600-1410624039_thumb.jpg

...Og her er bildet som skulle vært med i forrige innlegg... 

Her bruker du jo ikke originalt utstyr. Legger merke til at du prøver å bruke trangia kjele på primusen din i stedet for den medfølgende koppen, som ligger ved siden av. Vil tro dette ikke kan supporteres av Primus da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elisabethsk skrev:

Her bruker du jo ikke originalt utstyr. Legger merke til at du prøver å bruke trangia kjele på primusen din i stedet for den medfølgende koppen, som ligger ved siden av. Vil tro dette ikke kan supporteres av Primus da.

Aha! Så det er et kompatibilitetsproblem! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.