Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkeltur fra Meldal til Jøldalshytta


rsassoon

Anbefalte innlegg

Hei,

en kompis og jeg ville dra på en hyttetur til Jøldalshytta i helga, men det er veldig dårlig bussforbindelse på lørdag.. Bussen kjører bare til Meldal i stedet for Grindal, og vi vurderer å sykle fra Meldal til hytta, men vi er usikre på om det går an å gjøre det... Det blir en stigning på nesten 600m, og 35km totalt. Er det noen som kunne si om dette er galskap eller gjørlig? Og hvordan er det å sykle langs Rv700 (trafikk, trygghet)?

På forhånd takk!

Mvh,

Richard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

en kompis og jeg ville dra på en hyttetur til Jøldalshytta i helga, men det er veldig dårlig bussforbindelse på lørdag.. Bussen kjører bare til Meldal i stedet for Grindal, og vi vurderer å sykle fra Meldal til hytta, men vi er usikre på om det går an å gjøre det... Det blir en stigning på nesten 600m, og 35km totalt. Er det noen som kunne si om dette er galskap eller gjørlig? Og hvordan er det å sykle langs Rv700 (trafikk, trygghet)?

På forhånd takk!

Mvh,

Richard

Å sykle fra Meldal til Grindal er greit, trafikken er moderat,men jeg husker at stigningene opp fra Grindal er lange. Har gått opp derfra til Jøldalshytta et par ganger, men det er snart 40 år siden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sykle fra Meldal til Grindal er greit, trafikken er moderat,men jeg husker at stigningene opp fra Grindal er lange. Har gått opp derfra til Jøldalshytta et par ganger, men det er snart 40 år siden.

Takk for svaret!

Ja, det blir langt.. men vi kommer til å tal en del pauser underveis.

Kanskje det er på tid at du går opp igjen ? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også ta en mer direkte variant som er en del kortere, men kanskje ikke så mye raskere.

Ta av på Å oppover Resdalen, men ikke ta hovedveien (487). I stedet skal du ta vegen på sørsiden av elva Ela. Etter en del bakker krysser du elva Druggu, og da skal du ta av til venstre og følge stien sørover opp Druggudalen. Her må du nok påregne en del trillepartier! Etterhvert kommer du inn på vegen inn mot Jøldalshytta.

Med mindre du er godt kjent må du ha kart for denne varianten, og som sagt må du nok trille en del langs stien. Men det er en flott tur! Kanskje et alternativ for returen? Da har du jo kontroll på om det evt kan være problemer pga snø også.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.