Gå til innhold
  • Bli medlem

Austre Leirungstind og Tjønnholstind: Er disse "luftige"?


bendive

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og et par kompiser planlegger å begi oss ut på tur til Gjendesalpene i juli, og en av dem har lettere høydeskrekk. Derfor spør jeg rett og slett dere som har besteget disse tindene (om noen av dere har det *krysser fingrene*) om det er mange luftige partier, tynne egger, vanskelig klyving osv. på noen av disse? Veldig subjektivt hva som er luftig eller ikke selvsagt, men hvis jeg kunne fått en pekepinn på tilstanden der oppe hadde det vært kjempefint :)

Takker for svar

mvh Bendik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Østre Leirungstind letteste vei opp fra Leirungsdalen er ikke luftig. En bred og heller ikke bratt flanke. Skal en videre over toppen mot Skarvflytindene er det noe brattere og luftigere, men ikke vanskelig.

Tjørnholstind kan enkelt bestiges med ski helt opp til toppvarden dersom man går opp fra Leirungsdalen, over Tjørnholsoksli og deretter opp på Tjørnholstind. Motsatt vei (over Steinflytind) er det luftig. Direkte opp flanken fra Leirungsdalen til toppen er det også ganske enkelt, men brattere enn over Tjørnholsoksl.

Fine topper i et flott område! God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.