Gå til innhold
  • Bli medlem

Avstander femundsmarka


Pett

Anbefalte innlegg

Skal en tur innover til femundsmarka snart, men er litt usikker på ruten.

Har skjønt det er en del vanskelig terreng inn mot kratland. Noen som vet ca hvor lang tid det f.eks tar og gå fra krokåthåen til kratland med tung sekk og i normalt tempo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terrenget i Femundsmarka er veldig variert, det er noe av det som gjør området spennende. For en vandrer viser ofte ikke kartene godt nok hvilke utfordringer som venter. For eksempel viser ikke norske kart at dette området (se kart under) er blokkmark (av klatretypen), som reduserer hastigheten betydelig:

samme område, bedre terrengkart:

http://kart.kartisko...=avinetBasemap2

Mener å huske at svenske papirkart 1:50000 er bedre på terrengtyper.... og de svenske kartene dekker også mer av norge enn de norske dekker av sverige (ingenting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk innover Grøtådalen i fjor på stien fra Haugen. Tok litt bilder på den turen som du finner på bloggen min. Da ser du litt av terrenget innover mot Kratland. Jeg kom ikke helt inn første dagen og tok en overnatting like før Grøtådalssetra.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.