Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra bomulls jakke.


emilaleksander

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe min første anojakke, skal brukes primært på fjellturer vår/sommer/høst å lurer derfor om noen på dette forumet har prøvd og vill anbefale noen av følgende jakker.

Klättermusen Einride 2.0 http://www.fjellspor...t-m-s-sort.html

Fjellreven Sarek Jakke http://www.fjellreve...-367-c-148.aspx

Fjellreven Skogsö Jacket http://www.fjellreve...1784-c-148.aspx

Er ikke noe ekspert, men er det noe forskjell på disse jakkene?

Takker får alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klättermusjakka er ren bomull (ekstremt tettvevd/Etaproof, og den skal ikke impregnerest!! Men kan strykes med bomullsprogram for å gjøre materialet litt tettere. Samt at Etaproof "trutner" når det kommer i kontakt med regn) mens Fjällrävenejakkene er blanding av bomull og polyester/G1000 og G1000 lite som kan påførest bivoks med strykjern som gjør dem tettere.

Sjøl har jeg det meste av Klättermusens Etaproof-produkter som jeg bruker vinter-vår-sommer, mens til høstbruk (mye regn) bruker jeg gjerne skalljakke. Er svært fornøyd med Etaproof, sjøl om Klättermusen er et "dyrt" merke :( ..

Har lite erfaring med Fjällrävens G-1000, men utfra hva jeg har erfart fra andre så er de meget fornøyd med G-1000 produkter, og prismessig er de litt billigere ;) ..

Ellers er det jo bare å søke på Etaproof og G-1000, så kan du lese litt mer om de to ulike stoffene? Beste er å prøve jakkene

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sarek jakka, og er godt fornøyd med den. Men skulle jeg handlet igjen hadde jeg sjekket ut Skogsø jakka, da den er en blanding av G1000Lite og G1000, istedet for G1000 og stretch Cordura som Sarek jakka har. Stretch Cordura fungerer fint det, men kan hekte seg lett opp i kratt o.l, og kan bli nuppete etterhvert, selv om det tåler utrolig mye.

Har også Kalfjell jakke og bukse, og de er i G1000Lite og stretch Cordura. Liker G1000Lite vel så bra som G1000. Litt tynnere og lettere, samtidig som slitestyrke virker å ikke stå noe spesielt tilbake fra G1000 (overkill for meg i de fleste situasjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har så langt brukt denne jakka til skogs, på fjell, byturer og på ski, sommer og vinter. Har brukt den mye, og den viser ingen tegn til slitasje. Liker følelsen kontra skalljakke/goretex. Puster godt å føles veldig lett på. Tåler ikke no serlig regn, noen uker etter impregnering. Syntes dette var en kjedelig jobb. Jeg bruker skogsø jakka når jeg ikke bruker min arcteryx alpha sv. Med disse fyller jeg alt av mitt behov. Storfornøyd med fjelreven denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.