Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til Hardangervidda 2012


Anbefalte innlegg

Hei! Noen der ute som vil dele sine erfaringer om Hardangervidda og en fin tur rute som varer i ca en uke? Turen kommer til å bli mest en fisketur der vi fokuserer mest på fisking, er det noen spesielle områder med vann det er fin fisk i og mulighetene er gode for fluefiske? hvor er det best utgangspunkt for en slik tur hvis man kommer fra Hønefoss? hvordan er mulighetene for å kjøre tog? Har aldri vært der så alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Dersom fokuset på turen er variert fiske i større og mindre vann + en del elver så ville jeg anbefalt området rundt Skaupa.

Turen kan da starte fra enten Dyranut (litt lengre vandring via f.eks. Stigstuv og evt. Rauhellern (1-2 dager)) eller du kan starte fra Halne og ta båten over Halnefjorden til Kvamsbu og vandre inn derfra (kortere dagstur til Skaupa derfra).

Startstedene kan reises til med buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Området rundt Breidseterhovda er det ihvertfall fint å gå og endel småvann. Jeg gikk opp fra Høgåsen og gikk av stia litt oppi der. Går man rett på, kommer man inn til Ljosevatnet på 1-2 dager, det er et stort vann. Vet ikke om det er bra med fisk der, men jeg vil vel tro det er litt.

På andre siden av RV7 for Halnefjorden vet jeg det er fisk, var ifvertfall en stor ørret som slapp unna kroken min der i fjor. Husker ikke hva vannet het, men det lå skammelig nære veien, kanskje 1 km å gå. Var mye vann og noen bekker innover i området der. Tror det var i Olavsbuvatnet jeg så fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.