Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans alpinist 130 eller Norønna recon pack synkronflex


J.S

Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis du har muligheten bør du ta turen til nærmeste butikk som har begge inne, og prøve begge sekkene med tilsvarende vekt. Prøv å få teste med så realistisk vekt som mulig ift. dine behov, og tilpass sekkene så de sitter riktig på ryggen.

Selv har jeg Recon Pack syncroflex og er storfornøyd :)

Å bære tung vekt med den føles faktisk lettere enn betydelig lavere vekt med andre sekker jeg har prøvd pga. det behagelige bæresystemet. Anbefales på det varmeste :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet begge når jeg kjøpte sekk for kort tid siden. Dvs bare i butikk med ca 18 kilo.

Begge er absolutt gode å ha på. Recon Pack har jo litt tyngre egenvekt og virker litt mer robust, så har den ramme i tillegg.

Jeg valgte Recon da jeg synes den satt best på meg, omtrent som limt på ryggen. Norrøna Pararanger derimot passet ikke så bra.

Selv om Bergans har slanket hoftebeltet litt så synes jeg fremdeles det er stort. Følte det stivet av hofta på et vis jeg ikke likte.

Aplinist har litt mer detaljer og er på en måte en mer moderne sekk enn Recon. Recon er enkel med delt hovedrom, 2 sidelommer og 3 rom i topplokk. Mindre festepunkter enn Alpinist.

Recon er liksom bygget beinsolid for å takle det meste. Ser jo de i 71 grader nord går med BErgans sekker med 30+ i flere uker. Moro og vist hvordan sekkene føltes tight ved start og etter noen uker.

Har ike sett noen tester av disse mot hverandre. Var en i Villmarksliv her som testet Alpinist og Para Ranger. Begge fikk toppscore, men de fleste synes Alpinist var litt bedre å bære.

Men som sagt passet ikke Para Ranger meg, var langt bedre å ha på Recon.

Har en stor anatomisk fra før så det var og en grunn til at jeg valgte Recon. Den gamle sekken var tight når den var ny men blir litt "slaskete" etterhvert. Litt mer følelse av å ha en bag på ryggen.

Nå er ikke den BErgans men Helsport så det er nok litt forskjell i kvalitet der og.

Men bottom line så supplerer Recon best med det jeg har, den var best å ha på og jeg regner med den vil holde seg tight i laaaang tid pga ramma.

Eneste tips hvis du velger Recon. Vær forsiktig når du setter ned lastet sekk. Rørene på ramme går litt lenger ned enn selve sekken. Bør IKKE få den på tærne, da kan det bli en kort tur, eller en veldig lang hjemtur. Jeg var ikke så lang unna når jeg testet vekt i den, men heldigvis langt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har muligheten bør du ta turen til nærmeste butikk som har begge inne, og prøve begge sekkene med tilsvarende vekt. Prøv å få teste med så realistisk vekt som mulig ift. dine behov, og tilpass sekkene så de sitter riktig på ryggen.

Selv har jeg Recon Pack syncroflex og er storfornøyd :)

Å bære tung vekt med den føles faktisk lettere enn betydelig lavere vekt med andre sekker jeg har prøvd pga. det behagelige bæresystemet. Anbefales på det varmeste :-P

Jeg bestiller norønna sekken

jeg får vel byttet den inn vis den ikke passer da tru?

http://www.xxl.no/ryggsekk-bag/ryggsekk/jaktsekker/ryggsekk-norroena-recon-syncroflex-1049834

hvorfar selger xxl sekker for 1500kr mindre en de fleste andre butikkene det er vell den samme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har vel noe åpent kjøp på et vist antall dager. Uansett har du vel 14 dager angrerett når du kjøper på nett.

Er vel der jeg har sett den billigst i det siste. Veil er jo 5495,-

Ok

Da bestiller jeg nå :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.