Gå til innhold
  • Bli medlem

Legge på fiskesnøre på spolen


Megalomania

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk i hjul en ny snelle i hjulegave. Shimano SAhara 500 FD. har nylig kjøpt line til den Sufix 832 Gore.

Lurte på om dere hadde noen tips om hvordan jeg får den 100% på spolen riktig. Hvordan går jeg fram? har lest noen mener man må ha på tape/mono først.

post-10644-0-28572100-1338221067_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å tre en blyant inni rullen som linene kommer levert på, og så sveive denne inn på snellen? Da blir linen rulle av spolen den ble levert på, og da blir det vel uansett ingen snurr på linen?

Eller blir dette feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal du ha ren multisnøre på kan det være lurt å legge et par tre lag med eltape innerst. Den er litt "seig" og da sklir ikke sena slik frem og tilbake. Noen velger å droppe tape og legge multi helt på, det får nesten bli et spørsmål om økonomi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger alltid noen runder med mono før multi legges på. Har brent meg en gang på å ikke gjøre det.

Da knep ikke multien fast på spolen, så jeg måtte ta av alt......

I tillegg bruker jeg å ha ca 1,5 meter mono ytterst. Multien tåler veldig lite skade får den slites.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.