Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykle Rjukan-Kalhovd-Mårbu og videre til Haugastøl


Sven

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på Rjukan (Krossobanen opp)-Kalhovd-Mårbu og videre til Haugastøl og Rallarvegen som en del av tur til Bergen til sommeren. Er helt ukjent med området. Noen som kjenner mulighetene for å ta seg fram her med en terrengsykkel og ei etthjuls tralle? Hvordan er det med fricamping i disse traktene?

Jeg er særlig nysgjerrig på strekka Mårbu-Haugastøl. Finnes det ei rute med traktorslep/turvei her, eller er det bare sti? Jeg er klar over at jeg kan sykle bilveien til Dagali og Geilo, men vil unngå det hvis jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg er også interessert i erfaringer med terengsykkel på vidda. Vurderer en liten uke, men det fordrer at det går an å sykle der. Stier holder nok. Ser at det kan bli vanskeligere om man skal ha en tralle etter seg i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også interessert i erfaringer med terengsykkel på vidda. Vurderer en liten uke, men det fordrer at det går an å sykle der. Stier holder nok.

Dersom turen går innom grensene for nasjonalparken, er det verdt å få med seg kva nasjonalparkbestemmelsane seier om akkurat dette: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/lf/lf/lf-19810410-4830.html (punkt 4.5.1c)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.