Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold Kyrkjetaket og Galtåtind slutten av mai?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt meg ut på årets siste topptur pinsehelgen (25-28 mai) og vurderer turen til Romsdalen og Kyrkjetaket og Galtåtind, begge med utgangspunkt fra øvre Kavli.

På UT.no står anbefalt turperiode til og med mai på begge to, men er det noen som har vært i området nå nylig som vet hvordan snøforholdene er? Har også sjekket "snøforholdskartet" på UT.no, men synes ikke dette var noe særlig forklarende.

Takker for alle svar som måtte komme!

/André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, okei. Det hørtes jo ikke særlig oppløftende ut. Er ikke så fjellvant at jeg begir meg ut i områder med skredfare.

Har sendt ut mail til diverse lokale foreninger, så håper på svar, men spørst om det ikke spøker for å finne på noe annet:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke et sløsjras men et flakskred såvidt jeg har forstått. Vindtransportert nysnø altså. Med den varmen som er i Roms nå er nok forholdene helt forskjellige til helgen. Tipper det har satt seg.

Ellers tror jeg Trollstigenveien åpner denne uken. Det betyr at du kan kjøre til skiføret og gå på f.eks. Finnan. Et bedre alternativ en Kirketaket og Galtåtind såpass sent på sesongen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke et sløsjras men et flakskred såvidt jeg har forstått. Vindtransportert nysnø altså.

Det kan nok stemme. Konkluderte litt for kjapt ut i fra bildet i linken, det så veldig fuktig ut.

Med den varmen som er i Roms nå er nok forholdene helt forskjellige til helgen. Tipper det har satt seg.

Det kan nok også stemme. Men pga akkurat denne varmen bør man være litt obs, skredfaren kan være tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tror jeg Trollstigenveien åpner denne uken. Det betyr at du kan kjøre til skiføret og gå på f.eks. Finnan. Et bedre alternativ en Kirketaket og Galtåtind såpass sent på sesongen vil jeg tro.

Nei, det har vært avisartikler om Trollstigen i flere uker. Denne blir stengt ut minst pinsehelgen, sannsynligvis også ut mai måned.

Vi kan bare håpe at varmen de siste dagene og kommende dagene setter fart på snørasene som vegvesenet venter på før de tør å åpne veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.