Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag, lav vekt.


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale meg et liggeunnderlag som er bra og lav i vekt. Har i dag Bamse Extreme som veier hele 700 gram. Finnes det noen underlag med lav vekt, helst under 200 gram som kan anbefales?

Liggeunderlaget vil kun brukes sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exped Synmat UL 7. Dog koster det vel 1000 eller så. Veier 450gr så litt tyngre men supert å ligge på.

Thermarest Z-lite veier litt over 400gr. Er jo mer enn ønsket men alikvel en del mindre enn Bamse som du har. ca kr 650.

Jysk har et på rett over 100 gr som bare koster 60 eller noe. Men det er jo tynt da så komfort blir ikke all verden. Mener det er 0,6cm tykt bare. Bruker det selv men da som sikkerhet under Synmat og til å sitte på ute.

Finnes en del underlag tl salgs på Biltema, Europris og slikt som er 1cm tykke, koster som regel en hundrings. Men de oppgir ikke vekt så uvist hvor mye du sparer.

Det du kan gjøre er så klart å ta det minste til Jysk. Under beina trenger du ikke mer. Så tar du et slikt 1cm og kutter av så du har under overkropp. Totalt snakker vi ikke mer en kr160.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme under 200 gram. Jeg har selv Therm a Rest -(ridge rest standard) som virker lett. Et kjapt søk på nettet viser 320 gram, men om det stemmer vet jeg ikke.

Nå har det seg sånn at jeg jobber på en byggevareforretning, og der har vi noe som heter etafoam vintermatter som selges metervis og som jeg har tenkt å teste. tykkelsen er bare 1 cm på de rullene som er 150 cm brede, og 9 mm på de rullene som har 2 meters bredde. Etafoam har lukket cellestruktur, lav egenvekt og opprettholder sin opprinnelige form - selv etter lang sammenpressing.

Dette er ikke noe jeg anbefaler uten å ha testet selv, men egenskapene tilsier at dette bør kunne brukes til liggeunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skittfiske.no selger Bamse Eva light til 199,-!!! 1cm tykk og 265gram. Etter å ha prøvd Bamse kontra billige underlag kjøpt på rema o.l. så kommer jeg aldri til å gå tilbake til det. Du verden så deilig det er å våkne oppe på samme plassen som man la seg(sklisikker)- er ikke alltid man finner en vannrett teltplass...!

Tåler mye juling, både hundeklør og gnister.

Tror dette er en nyhet, for jeg har ikke funnet andre som selger det, kun et par plasser i det store utland.

http://skittfiske.no/Avdelinger/friluftsliv/Liggeunderlag/Ajungilak/Ajungilak-Eva-Light-190x60x1cm-Liggeunderlag-130839-p0000062206.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.