Gå til innhold
REs

Biltema stormkjøkken

Anbefalte innlegg

Bare en liten hyggelig kommentar angående stormkjøkken fra Biltema.

Var innom en av Biltemas butikker og oppdaget en stabel med esker inneholdende et 9 delers stormkjøkken. Det som fanget min oppmerksomhet var bildet på utsiden av esken. Bildet var av et oppmontert stormkjøkken, bare at det var montert opp ned. Bøylene som skal holde gryta var brettet utover og fungerte som bein, men brenneren var montert rette veien, altså oppover.

Sikkert helt greit hvis formålet er å få litt varme i teltet, men det blir vel heller smått med varm mat på den måten.

Kanskje produsenten skulle sette seg litt inn i hvordan produktet hans fungerer? :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men det er innmari billig! :mrgreen:

Det funker om man monterer det rette veien, lettere enn trangia, men ikke så mange gangs, selv om det duger mer enn en gang. :-P

dsk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan godt hende at det funker og gjør jobben fordi om det er billig og blir solgt på Biltema. Det er jo en enkel konstruksjon og det burde ikke være så vanskelig å kopiere Trangia uten at det behøver å koste skjorta.

Jeg kjøpte en gang et stormkjøkken på Ikea, Jokmok tror jeg det hette, men det funket ikke. Enten så manglet det en vesentlig del eller så var det bare en elendig konstruksjon, men grytene var ganske gode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av tshansen
      Det tok ikke mange turene på ski før eventyreren i meg våknet for fullt. Noe som gjør at en del turer på bucketlisten skal realiseres heller før enn siden  I den forbindelse ser jeg at behovet for bensinbrenner utpeker seg. Jeg kommer til å bruke gass som vanlig, men til smelting av snø og varme i telt blir det nok lettest/best å bruke bensin. Derfor stiller jeg det vanskelige spørsmålet... Hvilken?
      De jeg har sett mest på:
      Primus Omnifuel

Optimus Nova (Nova+ blir ikke aktuell pga regulatoren)

MSR XGK EX

Jeg blir nok å fyre utelukkende med 4t bensin som folket her inne anbefaler. 
      Jeg er innforstått med at det er langt mer bråk med fyring av slike brennere. Er det noen av disse som utmerker seg bedre enn de andre i forhold til vedlikehold. Mener jeg så et klipp på youtube hvor Nova'en var lettere å rense/vedlikeholde på farten? Alle gode innspill hjelper på. Jeg har nesten skjønt at uansett hvilken jeg velger, får man en bra brenner. Men her er sikkert noe jeg ikke har sett, eller ser behovet for i forhold til bruk og oppsett. 
    • Av tshansen
      https://www.primusshop.no/produkt/primus-primetech-stove-set-2-3l/
      Kommer i 1.3 liter og 2.3 liter
      PRIMETECH Stove Set er det ultimate utekjøkken for ytelse-tenkende turgåere. Et stormkjøkken med lavt drivstofforbruk og jevn effekt, men med full ytelse. Et kompakt kokesett med integrert brenner som gjør det svært enkelt å bruke og transportere. Vinner av Outdoor award 2017.

Det finnes også et rimeligere alternativ, hvor det også følger med stekepanne, men min erfaring er at pannene fungerer like godt som stekepanner som panner!

Er det noen som har testet disse settene? Har den gamle utgaven at dette pannesettet og er utrolig fornøyd. Kjenner det klør litt i kjøpehånden når slike nye produkt kommer  Har hørt rykter om at panner med slike varmeutvekslere er litt verre å koke med inne i telt pga oppsamling av karbonmonoksid.

• Av Bemil
      God Kveld i stugu! 

Sitter å ser litt etter en ny multifuel brenner, og snublet over Polaris optifuel. 
      Noen som har erfaringer med denne? Kjekt å slippe å bytte dyse ved bruk av gass. 

- Bjørn E.
    • Av Tessatroll
      Hei

Har observert at det med jamne mellomrom dukkar opp førespurnader om kokewilly, og at det generelt er ein del nysgjerrigheit kring den kokeløysinga, men lite info og bileter å finne. Mange linkar som tidlegare kunne hjelpe på, er utgått. 
      Eg har no fått ein slik ein i fanget nærast av seg sjølv, og tenkjer at dersom det skulle vere noko interesse for det kan eg legge ut bileter til hjelp for DIYfolket. 
    • Av Terka
      Sitter og leser meg grønn og gal når jeg er hjemme, og fantaserer om å bli litt bedre på å lage mat på tur.
      På soloturer på vinteren er det mindre pakking som gjelder, trangia setttet med nova brennern blir hjemme, og jeg er jeg superfornøyd med kjapp snøsmelting og enkel matlaging.
      På "familieturer" så ønsker jeg å bli litt mer allsidig i matveien, og ønsker dermed å kunne bli bedre på selve kokkeleringen. 
      En ting jeg har kikket etter et bensinbrennere som f.eks. MSR Dragonfly, som skal være bra mtp regulering på lav flamme/varme.
      En annen ting jeg har kikket litt etter et kokekar med god varmefordeling.
      Og jeg har nå begynt å kikke på "Simmer plater" for god varmefordeling. Er det noen som bruker slike og kan skrive noe om fordeler/ulemper? Støpejernsplare for magsinering av varme, eller tynnere/lettere plate som fungerer dom "flamme/varme spreder"? Hva fungerer bra?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.