Gå til innhold
  • Bli medlem

Tagging i dette forumet


Anbefalte innlegg

Tagging av tråder har vi ikke brukt så mye på forumet. Men etter 9 år må vi nok vurdere å gjøre det. Rett og slett for å lette søk etter info senere. Når en tråd er tagget er det bare ett klikk for å finne alle trådene med samme tag.

De 2 trådene Primushjelpetråd og samletråd må vi vel splitte opp og tagge så det er lett å finne info senere? Eventuelt blir det en kjempejobb som vi kanskje vil trenge hjelp til.

Men så til emnet: Hvilke tags skal vi ha?

primus, kokesystem, primushjelp, samling, annet, ved, gryter, bensin, gass, parafin,

skal vi ha med merker: Optimus, MSR, ...

Kom med innspill...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

Primushjelpetråden er ganske nytteløs egentlig siden den er så stor. Separate tråder, med en beskrivende og nøyaktig tittel hadde derimot vert mulig å finne fram i.

Men om man kommer med spørsmål om primus, så får man av visse personer svar som "post spørsmålet i primushjelpetråden, så skal du få svar". Det synes jeg man burde slutte med, og heller lage egne tråder med en relevant trådtittel som f.eks. "Optimus 111 har lekkasje i pumpe. Råd ønskes", og ikke navn som "Hjelp! Sjiten funker ikke :(".

Det er ihvertfall min mening.

Og tags , slik du beskriver er også lurt.

  • Liker 3
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt hundre prosent enig. Den primushjelpetråden er flott for de som trenger hjelp, men er helt ubrukelig for å finne svar og hjelp senere. Det er flott at folk er aktive der og det er nok også en lavere terskel for å spørre spørsmål der?

Vi begynte å rydde i den tråden, men vi måtte gi opp. Det ble rett og slett for omfattende! Er det noen som ønsker å hjelpe oss med dette? Det hadde vært flott om noen kunne plukket ut tråder og skilt de ut som egne poster.

Send evt en PM til Martin.m eller meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Uansett tråder rundt om burde dem tagges med trådstarters ønske av diskusjon. Altså er det snakk om telt skal det tagges med eks. Hilleberg eller Helsport. Gjelder tråden Primus, hva skal jeg velge, hvilken egner seg for fjell og vinter etc burde det kanskje tagges med eks. Kokesystem, Primus, Fjell, Vinter. 

Jeg har ikke vært på forumet lenge, å merker at det er slik jeg søker etter ting. Jeg søkte mye informasjon om telt før jeg kjøpte det, men det er vanskelig å finne uten å bare lese gjennom alt. Hadde alle trådene som trådstarter vært tagget med Merke og Produkt hadde jeg funnet alle relevante tråder veldig fort.

Som @mindviruz sier, heller en tråd per diskusjon enn en lang uoversiktelig, ikke søkbar tråd for 8912376452 forskjellige problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.