Gå til innhold
  • Bli medlem

Gore tex bivuak erfaringer?


bolletog

Anbefalte innlegg

Hei...har en Helsport Bivuak laget av Gore Tex...ser slik ut: http://komplettfriti...-gore-tex-gronn

Har bare brukt den to ganger på tur, men det er en stund siden...lurer på om jeg skal ha meg en natt i den eller to snart. Det jeg liker med den iforhold til vanlige telt er at den kan ikke blåse ned i kraftig vind...Den har en stang, men den er så kort pluss at hele teltet/posen har så lav profil at vinden ikke blir noe problem.

Men det som bekymrer meg er at soveposen berører selve posen...det er ikke til å unngå uansett hvor stramt du setter den opp.

Så det jeg lurer på er om noen har brukt lignede telt, om det har vært problemer med at soveposen blir våt av kondensen inni teltet?

Slik jeg ser det så er vel kondens litt vanskelig å unngå, noe som gjør hele posen ubrukelig til annet enn nøds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, jeg har brukt denne endel, men mest i varmere strøk. Da hadde jeg en ikke spesielt tjukk sovepose og relativt tørr luft (Franrike/Spania), så kondens og kontakt med soveposen var ikke et stort problem. Pleide å stappe sekken, med det jeg ikke trengte oppi, nederst i Bivuakken for å fylle ut fotenden, samt spenne omhyggelig opp alt som lot seg spenne. Der det ikke var trær eller busker fant jeg gjerne en stor/høy stein å sette bak fotenden, og trakk bardunene over og rundt den før de ble plugget i bakken. I tillegg la jeg gjerne skoene og diverse småting langs liggeunderlaget på hver side, for å hindre at jeg skled av underlaget om natta og inntil duken. Men det er klart, i slagregn eller mye vind vil den nok sige litt sammen i midten, tror ikke det kan unngås.

Anbefaler 2-mannsutgaven om du får tak i, der et det betydelig bedre plass, og den er ikke så mye tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bivakk 2 er ypperlig. Gortex er det beste matrialet som teltduk. Det er synd det ikke lages telt med gortex. Kondens er ukjent fenomen i gortextelt. Har brukt gortextelt mye både sommer og vinter.

Største fordelen med Bivuakk et at det er veldig lett. De er lite pass inni men det er tørrt. Har laget et par extra buer i tynn glassfiberstenger, det gjør at volumet inni er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.