Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger nytt drikkesystem. Hvilket er bra?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger ett nytt drikkesystem. Jeg har ett som er 1,5 liter men der lekker drikketuten hele tiden, og det er litt for lite til annet enn småturer.

Jeg vil ha ett drikksytem som er:

-Større. Ca 3 liter?

-Solid. Slik at jeg ikke trenger å være redd for at det skal begynne å lekke (eller sprekke) dersom jeg går saftig på trynet med ski på bena og fullstappet sekk og ett fullt drikkesystem.

-Om det følger med en isolert slange som man kan bruke på vinteren er det også ett stort pluss.

-Drikketuten må ikke gå å smålekke hele tiden, slik den jeg har i dag gjør.

-Finnes det også med avtagbar slange? Slik at jeg kan ta å fylle opp posen, uten å demontere slangen fra sekken?

Kanskje denne tilfredstiller alle mine krav, utenom at den mangler isolert slange? :

http://www.oslosport...m-3l-19489.aspx

Noen som vet noe om denne, eller andre aktuelle modeller?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler Source med Camelback tut. Source er veldig enkelt å rengjøre, fylle etc pga åpningen. Tuten synes jeg har en tendens til å lekke så byttet den ut med en fra camelback, fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøpte en slik på forsvarsutsalget på Hvalsmoen. Det er en isolert versjon. Der ligger og selve drikkeposen i en liten isolert sekk. Den kan man ta den ut av. Men det gir da mulighet å bruke den som ren drikkesekk.

Kostet vel kr 300,-. for hele greia. Men om den er 2 eller 3 liter husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.oslosport...m-3l-26650.aspx

http://www.oslosport...l-kit-8947.aspx

De to skulle dekke behovet :) Koster jo litt...

Er du ikke kresen på fargen så kan du jo kjøpe denne på tilbud hos Equipnor:

http://www.equipnors...obak 3L&gid=362

Kommer med en liten sekk til korte turer også, isolert slange med isolerende kork til munnstykket. Har skjønt det sånn at de "Water beast" tankene som er i denne er veldig solide, men har ingen egen erfaring med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger kun selve drikkeposen og slange, ikke en hel sekk. Jeg har sett på det hos Oslosportsalger du linket til, men 800 kr blir drøyt

Det går sikkert fint, men har man drikkesystemet under jakken på vinteren, og passer på å blåse vannet ut av slangen så pleier det å holde.

Hordan gjør du det i praksis når du går med en helgetur-sekk på ryggen? Har du eget drikkesystem på magen, i en engen liten drikkesekk? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står jeg for det meste bak på en slede på vinteren, men en egen liten sekk på brystet(feks STS) gjør susen, da med slangen vendt mot kroppen så den ikke fryser. Når jeg skrev camelback tut mente jeg av den gamle enkle typen, ikke den nye fancye med vinkel. Det enkle er ofte det beste. Prislappen da ender på rundt 500,- med pose og tut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camelbak 3L med avtagbar slange: http://www.rvops.co.uk/camelbak-omega-water-beast-3l-reservoir-3037.html

Camelbak 3L uten avtagbar slange: http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=1100433&prodid=24164

Begge har isolert pose, slangen trenger ikke være isolert om du blåser vannet tilbake i beholderen etter du har drukket.

Gjør det samme på sommeren også, varmt vann er ikke godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte Camelback Antidote 3l billig på e-bay.

Fantastisk drikkesystem med masse gode detaljer, fin form når den er full, solid, ventilklips på slangen og med tørkebøler i lokket slik at man kan henge den til tørk åpen :)

Men vannet smaker fortsatt dritt når det blir litt varmt i posen på ryggen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker kun Camelbak, og kommer utelukkende til å kjøpe Camelbak fremover. Av erfaring er det dette merket eg har hatt best erfaring med(har enda aldri vært lekasje - det har eg hatt på andre) samt det er det merket som er lettest å få tak i i butikker, samt mest reservedeler. Siste generasjon med avtakbar slange uten at det renner vann ut, er genialt. Lett å ta posene ut(med vann i) og flytte de til en annen sekk eller for rengjøring. :)

Selve drikkeposene med slange får man kjøpt i størrelsene 1,5L, 2L og 3L.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med den sykt dårlige plastsmaken som kommer fra vannet i posen, når den begynner å bli varm på ryggen? Hva gjør du med det?

I min camelback antidote er det eneste som hjelper å fylle masse sitron i vannet, masse isbiter, og pakke den godt inn i noen håndklær slik at det holder seg kaldt. Og det er sykt upraktisk.

Rensetabletter for gebiss fungerer ikke så veldig bra.

Har lest at Naglene sin drikkepose skal være smak- og luktfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med den sykt dårlige plastsmaken som kommer fra vannet i posen, når den begynner å bli varm på ryggen? Hva gjør du med det?

Har to forskjellige camelbacker, en millitær og en sivil, ingen av dem har eller har hatt plastsmak. : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nå tre forskjellige Camelbak poser. En gammel som er kjøpt løst(1.5L), en ny som er kjøpt løst(2L, med den nye click-link koblingen i posen) og en gammel som fulgte med en slik liten praktisk løpesekk(Camelbak Classic heter den). Eg har ikke merket smaksproblemer med noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjøper drikkesystem, så ikke kjøp bare erstatningsblæra men komplett så du får med beskyttelsesposen. Min er av tynt neopren (camelbak) og jeg har forholdsvis kaldt vann til det er tomt.

Til rens så brukes ei stor teskje bakepulver i posen sammen med en halvliter lunka vann. Rist posen og skyll godt, og heng til tørk.

Jeg har kun opplevd smak på vannet om jeg tar i bruk en drikkepose som har ligget en stund i skapet uten å ha rensa den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med den sykt dårlige plastsmaken som kommer fra vannet i posen, når den begynner å bli varm på ryggen? Hva gjør du med det?

I min camelback antidote er det eneste som hjelper å fylle masse sitron i vannet, masse isbiter, og pakke den godt inn i noen håndklær slik at det holder seg kaldt. Og det er sykt upraktisk.

Rensetabletter for gebiss fungerer ikke så veldig bra.

Har lest at Naglene sin drikkepose skal være smak- og luktfri.

Jeg har en Antidote 3L, og den smakte ganske mye plastikk de første turene. Men nå er smaken borte, så jeg tenker det bare er å ta tida til hjelp.

Men hva er greia med at ingen sekkprodusenter lager oppheng til camelbak'en, kun en pose til å legge den nede i...? Savner en krok øverst slik at den ikke kollapser når det blir mindre i den. Det har aldri vært et stort problem, men jeg savner det uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.