Gå til innhold
  • Bli medlem

Dermizax nx


Bergtass

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Annonse

Har brukt klær fra bergans samt en tørdrakt for kajakkpadling av denne type membran i flere år nå uten problemer.

beste testen må vel sies å være tørdrakta. den har jeg "herjet" og lekt meg i timesvis i båte salt og ferskvann.

den eneste gangen det her vært antydning til fukt var en tur på sommeren da tempen ble rimelig høy noe som fort førte til kondensering og svette.

har i ettertid kjøpt jakke i Gortex fra Norøna og må bare medele at jeg er litt skuffet, mere klamt og fuktig i denne jakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Bergans Breheimen bukse med Dermatex, men har ikke fått testet den skikkelig. Skal dog ha meg en langtur i morgen, og det blir nok vått både på inn- og utsiden. Skal komme med en rapport etter det. :P'

Edit: Oi, Dermitax NX ja, jeg las bare Dermitax...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt klær fra bergans samt en tørdrakt for kajakkpadling av denne type membran i flere år nå uten problemer.

beste testen må vel sies å være tørdrakta. den har jeg "herjet" og lekt meg i timesvis i båte salt og ferskvann.

den eneste gangen det her vært antydning til fukt var en tur på sommeren da tempen ble rimelig høy noe som fort førte til kondensering og svette.

har i ettertid kjøpt jakke i Gortex fra Norøna og må bare medele at jeg er litt skuffet, mere klamt og fuktig i denne jakken.

Men er det Dermizax NX i tørrdrakta? Siden membranen er ny så kan du vel ikke ha brukt den i flere år? Har ymse plagg på vanlig Dermizax selv, men NX skal puste desto bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk Martin. Var inne på siden men fant ikke direkte om nx. Men som jeg forstår er Dermizax ev mer vannsikker enn Dermizax. Dermizax nx er en nyer teknologi og skal være en forbedring av Dermizax? Noen som har noe erfaring med de forskjellige versjonene? Har selv kjøpt en Dermizax ev jakke og tviler jeg kan merke noe praktisk forskjell her? Tror heller passform og komfor er viktigere om en ikke er ekstrembruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.