Gå til innhold
  • Bli medlem

Regntøy Fra Magasinet


ViktorS

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg noe regntøy, enten bukse/jakke eller poncho (mulig lårings til), som jeg skal ha liggende i sekken i tilfelle overraskende regnvær på fjellet!

Noen som har erfaring med regntøyet fra Magasinet?

Evnt andre ting derifra? Er litt nysgjerrig på kvaliteten deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som alle andre steder så henger pris og kvalitet sammen.

Kjøpte Dovrefjell regntøy derfra for litt over en mnd siden.

Var veeeldig billig, B-varer "kan være sjenerende lukt"...

Luktet bare regntøy av det..

Kjøpt for hundetrening og dager i skogen, ikke med tanke på 2uker i fjellet.

Vertfall etter prisen vi kjøpte settet for så var det bra vs pris...

Men til å klatre fjellknauser og slikt så tror jeg ikke det er så holdbart om man freks. hekter seg opp å river i tøyet...

På magasinet får man i vertfall pris = kvalitet, man betaler ikke for merkenavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Dovrefjell poncho. Det var no ordentlig dritt. Forsøk å kneppe igjen trykknapper som ikke sitter i hverandre skikkelig, samtidig som du prøver å finne ut av hvilke ender som er hva på ponchoen mens det regner og blåser på fjellet. De korte ermene må nemlig kneppes på, og sitter fantastisk dårlig. Heldigvis hadde jeg belte jeg kunne bruke for å surre fast faenskapet til kroppen så vinden ikke fikk så godt tak. Anbefales ikke til fjellet iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Dovrefjell poncho. Det var no ordentlig dritt. Forsøk å kneppe igjen trykknapper som ikke sitter i hverandre skikkelig, samtidig som du prøver å finne ut av hvilke ender som er hva på ponchoen mens det regner og blåser på fjellet. De korte ermene må nemlig kneppes på, og sitter fantastisk dårlig. Heldigvis hadde jeg belte jeg kunne bruke for å surre fast faenskapet til kroppen så vinden ikke fikk så godt tak. Anbefales ikke til fjellet iallefall.

Har samme poncho:

* Aldrig prøvd brukt med armer

* Aldrig prøvd i 'utfordrende terræng'

Fungerer bra til å enkelt trekke på, tar liten plass, fungerer fint i skogsregn (alltså, vær oppifra - ikke fra siden eller underifra :)

Kostar ikke det store, og har den som ekstra utenpå en ekstra-tett bomullsjakke (Ventile, Snowsled Osprey) ved 'ikke ekstremvær'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.