Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå pilegrimsleden fra gjøvik - trondheim nå i slutten av mai. I den forbindelse så lurer jeg på om noen har erfaringer de ønsker å dele fra denne turen? Enten det er steder/fjell man bør ta en ekstra titt på eller andre generelle erfaringer. Forventer å bruke et par uker på turen, og skal gå med hund. Noen som har erfaringer med frysetørket vom som mat for min firbeinte venn? Det er snakk om en blanding av rottweiler og boxer på 35kg. Trenger jeg noe annet et vom å fore med?

Takk for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg gikk pilegrimsleden fra Hamar til Trondheim sammen med noen venner i 2004. Vi gjorde ingen store avstikkere (ikke med vilje, iallefall) fra leden, så har ingen spesielle anbefalinger når det gjelder steder å ta en ekstra kikk på. Men vil si at Dovre er den mest naturlige plassen å ta seg en avstikker; ellers går leden stort sett nede i dalene/dalsidene.

Dovre er forøvrig også den eneste plassen der det er nødvendig å ha med seg ekstra proviant for mer enn et par dager. Leden går langs de gamle ferdselsveiene, og der er det stort sett sivilisasjon også idag. Vi kom forbi butikker iallefall annenhver dag (om ikke alltid innenfor åpningstidene). Nå er det riktignok en stund siden 2004, og noen av S-markedene er sikkert lagt ned, men det bør altså være mulig å få tak i fór både til deg og til bikkja meg jevne mellomrom.

I 2004 var det også rimelig dårlig skilta på mange av strekkene, slik at vi iblant ble gående på ganske kjipe veier heller enn på stiene der det var meningen at vi skulle gå (vi hadde ikke med kart utover en guide til pilegrimsleden, så det har nok også noe med saken å gjøre). Dette er forhåpentligvis retta opp nå :)

Når det gjelder overnatting så sov vi omtrent halvparten av nettene ute (åpen himmel/gapahuk) og halvparten av nettene inne (enten hos familie/venner, eller så banket på tilfeldige dører, og fikk sove på stabbur, stuegulv, kjellerstuer ol.), så har ikke supermange forslag til fine plasser å overnatte, men kan finne noen hvis det er interessant. Har dagbok fra turen å slå opp i!

Vet ikke om dette var til noen hjelp, men hvis det er noe annet jeg kan svare på så er det bare å spørre!

Håper du får en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.