Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner - Ny terrengsykkel - hydrauliske skivebremser?


volupta

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er helt ny og grønn på terrengsykling, men ønsker altså å starte forsiktig med dette i sommer, og vurderer derfor å kjøpe meg en billig terrengsykkel hos xxl for deretter å kjøpe hydrauliske skivebremser seperat, og få disse satt på ettersom jeg syns det er viktig med bremser.

Avid Elixir 1 bremser:

http://www.ebay.com/itm/Bicycle-Bike-Cycling-2012-Avid-Elixir-1-Hydraulic-Disc-Brakes-G3-Rotor-Black-/220940632692?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item3371168274

Sykkel:

http://www.xxl.no/ProductPage.aspx?ProductId=34951&trackingcode=197c6a45e4747a33d885c4dc8f84f705

Vil bremsene passe på sykkelen? Ser at sykkelen leveres med mekaniske skivebremser, var innom xxl før helgen og kjente på forskjellen mellom mekanisk og hydraulisk, og ble egentlig med en gang klar over hva jeg ville ha.

Kom gjerne med andre innspill også.

- John

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg tror ikke, at det lønner seg å kjøpe sykkel og senere ettermontere hydrauliske skivebremser (bedst!), for det er regelmessig bra tilbudd på sykler fastmontert med slike. Ikke nå på starten av sykkelsesongen, men senere.

Oslo Sportslager hadde siste høst tilbudd både på eget "Everest" merke og på et annet, som jeg ikke husker i farten, med terrengsykkel med bra enkeltdeler: gir, krank (viktig), dempergaffel og Shimano hydrauliske skivebremser for ca. 6-7000 kr.

Shimano hydaul. skivebremser er det minst trøbbel med og de virker med mineralsk olje, ikke hygroskopisk bremseolje som i biler. De er formentlig best. Det er enkelt å bytte bremseklosser og justere på nesten alle merker skivebremser.

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en sykkel uten skivebremser så må du regne med at du også må kjøpe nye hjul. Hvis ikke sykkelen har skivebremser fra butikken så er det ikke fest for skivene på hjulene. Nye hjul vil da sikkert koste deg mellom 600 og 1000 kroner stykket. Det er sikkert fester på ramma, men det hjelper lite.

Nå er det rett tid til å kjøpe sykkel. Ta deg en tur rundt og spør om de har igjen en av 2011 modellene. Da kan du få en veldig bra pris.

F.eks. så selges nå Sykkelsenteret en Vipera CX5 cyclocross 2011 modell for 9990,-. Ordinær pris i fjor var 15000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.