Gå til innhold
  • Bli medlem

Sko med Goretex lekker etter et halvt år


Mads83

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte noen sko med Goretex fra Asolo for et halv år siden. Husker ikke i farten hvilken modell. Det er en halvhøy lett fjellsko i kombinasjon av lær og syntetisk, kostet vel 2000, nedsatt fra 2400.

Nå har de begynt å trekke inn vann etter for eksempel en times gange i snø, eller andre våte områder.

Er dette reklamasjonssak eller synes dere skoene fungerer som forventet?

Har brukt de 1-2 ganger i uken det halve året jeg har hatt dem. Alt fra en time til ti timer i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har og hatt denne erfaringa med eit par Lasportiva Elk. sendte skoa inn etter omlag 4-5mnd og fekk nye... men også desse, og andre sko med GT, som eg har hatt lekk etter 2-6mnd.. GT i sko er håplaust! Kostar meir, tørkar seinare...og lekk etter kort tid. Berre fjas.. men kjekt å få nye sko då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sliter normalt 1 par Gore-tex sko i året, pga aktivt hundehold. Min erfaring er alle begynner å lekke alt for tidlig. Har da testet sko over en årrekke fra f.eks Meindl, Merrel, Salomon. Dette er primært sko i prisklassen 1200 - 2000. Skobutikkene kommer alltid med forklaringen om at man må ha på hyppige mengder med inpregnering. Noe jeg syns er tull, da det bare hjelper en uke eller to, og impregneringen er i tillegg dyr.

skal man ha sko som er tette over lang tid tror jeg man må opp i den skikkelige fjellsko-klassen, og belage seg på å betale 2500 ++

kan f.eks på det aller varmeste anbefale Meindl performance GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.