Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulk og ising


Ravneskar

Anbefalte innlegg

Hei - har akkurat kommet fra firedagers telttur hvor vi opplevde litt spesielt vær - 30 cm kald ny snø - sol og snøbyger og temp fra minus 3 til minus 25. Vi hadde tre pulker med oss - En ny fjellsport transoprter med taudrag - denne fungerte best - fløt oppå snøen - god stabilitet og ingen ising. To godt brukte fjellpulken glassfiber med tyngnde - disse ble som bly å dra.. ising - for hver stopp snudde vi pulkene å skrapa is - Så spørsmålet: Hva gjør man for å hindre is på pulk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det enkle svaret gir du egentlig selv - bytt ut med FP Transporter - men det er jo ikke det du spør om. Interressant å se om det er materialet i Transportern som gjør at den ikke iser, eller om det er fravær av riper og slitasje. Det finner du ut.

For jeg regner med at det er som med rubben til Hjelmeset, hvor riper gir feste for is. Min pulk har vært på noen skjær, sånn at problemet er godt kjent. Norpulken var i utgangspunktet lakkert som en bil, derfor behandler jeg den sånn. De dype ripene burde selvsagt vært fylt, men jeg vokser bare over dem med Autoglym eller den voksen som er i bruk i øyeblikket. Hardvoks på toppen og puss som f. Når vann perler som på nybona bil innbiller jeg meg at jeg har gjort det jeg kan.

Mulig at skiprodukter - glidere - hadde gjort jobben bedre, tips mottas med glede.

Mvh Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skismøring for kaldt føre gjør også susen. Ellers gjelder det å sørge for at pulken snus når den står i ro. Is fester seg ikke like enkelt når pulken er "i drift". Og, som andre har nevnt, så iser den lettere dersom den er "rubbet" under pga slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.