Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor er Femundsmarka minst slitt?


CNB

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter flere år uten tur til Femundsmarka, tenkte jeg å ta en uke+ i traktene igjen i slutten av juni. Ble litt skuffa sist jeg var der, over forsøpling, mye folk osv. Så jeg lurer litt på om noen her inne har vært der i det siste, og har noen forslag på hvor jeg burde legge turen, for å komme meg unna de mest slitte områdene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

begynnelsen av røa er ganske slitt,selv om oppsynsmannen gjør en god jobb så har monsen rushet gjort sitt.. når du kommer deg over halve roasten så begynner utsikten og se bedre ut.. jeg personlig synes det ser bedre ut på svensk side, mange plasser man kan kvitte seg med søppel der også. så noen øllbokser fra rogen og oppover mot bredasjøn sommern2011 men de var fra 3-4 nordmenn som peisa på med ally på hue,imponerende hastighet men lite imponerende naturvett,eneste søpplet jeg har sett på svensk side så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme jeg har sett og tenkt da, desverre. Var over en uke i Rogen traktene for en stund siden, og så ikke en levende sjel, så det er mye bedre der ja. Leste forresten at Hr.Monsen har hatt så stor effekt på folk at de vurderer teltplasser som er opparbeidet langs Røa, og at det skulle bli bot hvis man satt opp teltet utenfor merket område.. Lurer på hva Monsen selv tenker om dette, eller kanskje det ikke gjør så mye når lommeboka blir feit og fin;)

Men hva med å gå opp til midtre Muggsjø, og bare fortsette innover til øvre Muggsjø og området der på Svensk side??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er avhengig av å traske med deg kano, anbefaler jeg en spasertur langs mugga og videre mot de ulike muggsjøene og den veien. Ellers er det jo også en mulighet å holde seg utenfor "the highways". Reti og pleti på monsenselvrealisering holder seg for det meste langs "motorveiene".

Jeg var sist i området sommeren 2010. Gikk da fra Langen til Svukuriset med diverse avstikkere her og der. Dette var midt i fellesferien og traff kun på oppsynet og en ensom vandrer mellom langen og området ved Røvollen. Vi tilbrakte en natt i telt ved Svartjønna, hvor det lå telt litt her og der. Ellers var det lite mennesker å se før tunet på Svukuriset.

PS! Anbefaler et deilig friskt bad på en av de flotte sandstrendene langs nedre muggsjø, pass deg bare for kleggen og x antall mygg...

Det er forbaska synd det er så mange der ute som mangler det i topplokket å rydde opp etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasket ned fra midtre Muggsjø langs Mugga for noen år siden, og hadde min værste knott opplevelse noensinne ved nedre Muggsjø. Det er greit med mygg, men når knotten forsvinner inn under øyelokka og bikkja vurderer selvmord syns jeg det begynner å holde. ;) Minner meg forresten om den gangen en kompis skulle drite, og hadde tatt i bruk myggstiften i hele skrevet før han huket seg ned. Bare synd han glemte å si i fra om dette før jeg lånte den, og gnei inn hele fjeset med en salig blanding av 14 dagers rumpesvette og myggstift.

Lurer litt på om jeg skal rusle videre opp til Muggsjøen på Svensk side, og se hvordan det er oppi der i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasket ned fra midtre Muggsjø langs Mugga for noen år siden, og hadde min værste knott opplevelse noensinne ved nedre Muggsjø. Det er greit med mygg, men når knotten forsvinner inn under øyelokka og bikkja vurderer selvmord syns jeg det begynner å holde. :)Minner meg forresten om den gangen en kompis skulle drite, og hadde tatt i bruk myggstiften i hele skrevet før han huket seg ned. Bare synd han glemte å si i fra om dette før jeg lånte den, og gnei inn hele fjeset med en salig blanding av 14 dagers rumpesvette og myggstift.

Lurer litt på om jeg skal rusle videre opp til Muggsjøen på Svensk side, og se hvordan det er oppi der i sommer.

;):lol::lol:

Hva gjorde du for å få ut kleggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg litt overrasket, hadde inntrykk at områdene rundt revsjøen og styggsjøan var noe av det mest uberørte der inne. hadde tenkt meg en lang uke inn ditt i august, burde jeg revurdere det og dra et annet sted? vil helst være mest mulig alene UTEN søppel og annen drtt.

Jeg gikk opp mugga, om volsjøen og ned til røa i 2010 og da synes jeg det stort sett var veldig bra, utenom motorveien langs røa selvfolgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg litt overrasket, hadde inntrykk at områdene rundt revsjøen og styggsjøan var noe av det mest uberørte der inne. ....

"Alle" som klarer bæringen opp til Storrundhåen skal ta den runden. Påfallende mye flere mennesker der enn på svensk side. Vil du ha lite mennesker gå for de tre Vonsjöen, men der er det mye bæring. Hender noen blir flydd inn med helikopter fra svensk side også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.