Gå til innhold
  • Bli medlem

4 uker i anarjoka - Tips?


erles

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er to personer som tenker å ta en padletur i Anarjohka og eventuelt inn i Finnland og Lemmenjoki.

Er det noen som er kjent?

Spørsmålene mine er:

1) Noen som har tips til padlerute - litt bæring er ikke et problem! (Vil være lengst mulig unna andre mennesker - Flytransport er aktuellt).

2) Vi tenker å stare i midten av Juli. Hvordan er vannføringa og mygg/innsektlivet i juli/august? Er myggen såppas ille at det blir et stort problem?

3) Kan man regne med såppas mye fisk at man ikke trenger å ta med mat for hver dag?

4) Finnes det mobilsignal i området?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mygga er som regel ganske intens midt på sommeren der i området. Slå leir på odder i stedet for nede ved elva hvor det er mye myr, så slipper dere unna det værste. Fisket skal være bra ut fra hva jeg har hørt, mye harr i elva og mye flott ørret i vannene omkring. Det minst folksomme området er lengst sør.

Om dere er interessert, er første episode av Monsens Nordkalotten 365 en kanotur gjennom Anarjohka. Lenge siden jeg så det der, men det er sikkert noen ok tips å ta med seg. Det ligger gratis på NRK nett-tv. God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gikk 3 uker der for ti år siden, men tror ikke det er forandret så mye:)

Regn med mye mygg! Ha med myggnettet og myggmelk. Hansker et også lurt av samme grunn. Vi fikk mye gjedde og harr. Levde av fisk og potetmos 5 dager i uka.

Vi fikk inn radio, men hadde ikke med mobil.

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.