Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjerkinn - Snøhetta


hannewii

Anbefalte innlegg

Annonse

Pratet med de der hjemme som bor i nærområdet, og de sier det er stor snøsmelting.

Jeg var der i påska i fjor, da brukte vi sykkel inn til snøheim, og gikk på telemarkski beregnet for bakke. Fungerte greit. tok toppstøtet i joggesko da det var skareføre, men mye stein som stakk opp..

Anbefaler det som er lettest å gå med på sekken.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører opp og ned Gudbrandsdalen flere ganger i uka. Det er lite snø og det begynner å bli store barflekker på de toppene du kan se nede fra dalbunnen. Var på Sølen lenger øst tidligere i måneden. Der var det svært lite snø under 1500 moh. og den som var, var steinhard til dels is. Vil nok forhøre meg godt om forholdene først. Men fra Snøheim vil jeg anta at det fremdeles vil ligge igjen såpass snø at det er mulig å gå på ski. hvertfall et stykke mot toppen. Snøfonna under toppen er sikkert også farbar på ski så sant det ikke er for hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg var der helga 18 mai og da var veien bar nesten helt inn, og snøen var som slush etter noen timer med sol, så tipper det er ganske så bart nå egentlig.

Ring turistforeninga - de har som regel oversikten :)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.