Gå til innhold
  • Bli medlem

Hårteigen


ole & maya

Anbefalte innlegg

Vi skal gå fra Hjølmo-Torehytten i midten av juli.Tenkte å ta en tur på Hårteigen viss været er bra.Ser at det er en par steder hvor det kan være litt "skummelt"men det er vel lite fare for snø i den tida etter en ganske snøfattig vinter.

Er det noe sikring/tau der nå,eller er det gammelt/råttent det som var ?Litt vanskelig å finne ut av.

Godt turår :D:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var der sommeren 2011 og da var det et solid tau der. Ellers er det solid "rekkverk" siste del mot toppen.

For 2 årsiden var det helt annerledes enn i 2011 pga at det nå er rast ut mye fra toppen. Vil tro at man snart er avhengig at noen fester tau i toppen slik at "vanlige" folk kan komme seg opp.

Skal se om jeg finner et bilde som illustrerer endringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett fra "toppen":

http://www.spotadventures.com/picture/view?trip_id=270188&picture_id=609877

http://www.spotadventures.com/picture/view?trip_id=270188&picture_id=609878

Sett fra enden av tauet:

http://www.spotadventures.com/picture/view?trip_id=270188&picture_id=609879

Tidligere år var det ikke behov for et så langt tau iom at det var en liten "hylle" man gikk på den er nå rast vekk.

Jeg oppdaterer denne posten hvis jeg finner igjen bildet for 2008 av samme område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snø på vestvidda nå. Hvor mye det vil være i juli er umulig å spå om.

En snørenne på toppen av raset kan være problematisk å passere uten pigger under sko, avhengig av konsistensen på snøen. På "hylla" tror jeg snøen smelter ganske fort.

Jeg fant noen pinner som jeg brukte som improvisert "isøks".

post-3635-133474783375_thumb.jpg

post-3635-133474783379_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne turen problematisk for personer med høydeskrekk? Jeg pleier stort sett å klare meg når jeg kan holde meg fast i noe, men tørr ikke krysse steder som er utsatt som ikke har festepunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne turen problematisk for personer med høydeskrekk? Jeg pleier stort sett å klare meg når jeg kan holde meg fast i noe, men tørr ikke krysse steder som er utsatt som ikke har festepunkt.

Hvis man lider av høydeskrekk kan turen opp bli i meste laget vil jeg tro. Har man bare et snev, som undertegnede, går det greit. Det er bare å holde fokus og følge stien.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.