Gå til innhold
  • Bli medlem

Popcorn på bål.


Phaser

Anbefalte innlegg

Første forsøk. 3 lag aluminimsfolie surret rundt to armer. La inn en god klatt smør og noe popcorn, pakket sammen sidene slik at det ble tett. God varme på bålet. Det poppet men det meste ble svart. Ikke godt.

Hvordan gjør dere det?

Ja jeg veit om sånn poppcornkjele men den passer dårlig i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker to siler/døslag på en en kjepp på lengde med et kosteskaft. Med en slangeklemme eller litt ståltråd som fester seilene/ døslagene sammen og til kjeppen. Skjønte du det? Litt vanskelig å forklare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker to siler/døslag på en en kjepp på lengde med et kosteskaft. Med en slangeklemme eller litt ståltråd som fester seilene/ døslagene sammen og til kjeppen. Skjønte du det? Litt vanskelig å forklare.....

Her bruker vi det samme. Tilsett litt smør når den er ferdig poppet og varm, så saltet fester seg.

Unga synes det var stas å ha med på tur.

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to slike melsikter som er festet sammen med litt ståltråd i "ørene". Plasten i håndtaket må bort, den smelter bare uansett.

Det som er viktig er at det ikke er flammer. Rist poppkornene over glørne og pass på at de ikke blir for varme. Er det flammer så brenner de som papir.

Jeg pleier å legge litt aluminiumsfolie og en klatt margarin eller litt olje i bunnen av den ene. Da brenner de ikke så lett og så henger saltet litt bedre på etterpå.

post-4379-133474783333_thumb.jpg

post-4379-13347478335_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.