Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor selges det eggepulver


oyvindbl

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake fant jeg eggepulver i en eller annen treningsbutikk på nett, og tenkte at det må jeg huske da våren kommer. Men nå husker jeg ikke hvilken nettbutikk jeg fant det i.

Kan noen hjelpe meg med et tips til hvor jeg kan få kjøpt det. Det hadde vært kjekt å kunne lage french toast til frokost uten at jeg måtte bære på vekten av rå egg (vann har vi jo likevel fått nok av i det siste) og være hyperforsiktig for ikke å knuse dem på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er noen utenlandske produsenter, men jeg trodde at Prior produserte slikt pulver.

http://www.exportpages.no/produsenter/Eggepulver-1087498088-1.htm

Prøv noen av de store grosistene som leverer varer til storkjøkken. Hoteller, kantiner og bakerier bruker sikkert slike ting.

Eller sjekk utlandet.

http://www.amazon.com/Barry-Farm-Whole-Powder-8oz/dp/B0001CXUHC

http://www.americanspice.com/whole-powdered-eggs/

Eller kanskje noen av disse innvandrerbutikkene kan ha noe slikt, de har jo så mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke får kjøpt eggepulver lager du det lett selv. Pisk sammen noe egg, hell det ut på en vid ildfast form. Sett formen inn stekeovnen, bruk varmluft og sett termostaten mellom 30 - 50 grader.

Ikke lukk døren helt. Bruk sleiv. Bruk en gaffel til å "røre" litt en gang i blant, inntil alt er tørt.

Ta formen ut av ovnen, rør sammen og knus evt klumper. Perfekt eggepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvis du knuser eggene før du går er ikke akkurat dèt noe problem. Jeg heller dem på flaske, og fryser dem før jeg går hvis det er varmt, så holder de seg i 2 dager.

6 egg veier sjelden mer enn 400g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte med egg i eggeholder kjøpt på XXL. Holderbart i ukevis, og har ennå tilgode å knuse et egg...

Nå har ikke jeg erfaring med kjøpeegg, men de kan være opptil 21 dager gamle når man kjøper de.

Men her hjemme tar jeg ofte egg rett fra hønsehuset og legger i en skål på benken. Har alltid til enhver tid noen av eggene liggende fremme på benken(pga bakeegenskapene). Og jeg har hatt egg liggende i campingvogna fra en tur til en annen, slik at de har ligget 3 uker i romtemperatur, og de er like fine, smaker like bra, bare om mulig litt lettere å piske eggehviten stiv( noe som sjelden er aktuelt på fjelltur).

Jeg kjøpte slike holdere på G-sport, der kosta de 39kr/stk. Kjøpte 2.

Det er klart, skal man ha det lettest mulig, så veier jo egg litt da, så man kan jo spare en god del vekt om man har tørket egg kontra 12 ferske egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

"Løfter" denne tråden igjen, fordi jeg for lengst har brukt opp mitt selvlagde eggepulver. Det er mye jobb å tørke selv, for noe som tydeligvis omsettes. Dessuten fikk jeg en bok om tørking av mat som ikke anbefalte å tørke egg selv. Sikkert litt å gjøre med salmonella og den slags.

 

Vet at flere FF-folk gikk sammen om et større innkjøp en gang. Noen erfaringer? Hvor kan man kjøpe dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt herfra og denne er 100% egg og fin i omelett, eggerøre og pannekaker.

 

http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Organic-Powdered-Whole-Egg-16-oz-453-g/31183#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=frontier%20egg%20powder&rc=1315&sr=null&ic=1

 

Kjøper du kun en pakke for du den akkurat under tollgrensa og det er kun $4 frakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 10 måneder senere...
Gjest Mareng
På 18.7.2016 den 21.26, Nena skrev:

Har noen tips om hvor man kan kjøpe dette nå? iHerb ser ikke ut til å føre produktet nå...

Lurer på det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd dem. Fant dem bare når jeg surfet rundt etter andre tørkede ting

Egg er en av tingene jeg bærer med meg, da de har ubegrenset holdbarhet og jeg har en sånn gul dings som gjør at de ikke knuser. Egg og bacon i skogen er ett høydepunkt på tur 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 24.3.2012 at 1:41 AM, oyvindbl said:

Det hadde vært kjekt å kunne lage french toast til frokost uten at jeg måtte bære på vekten
av rå egg (vann har vi jo likevel fått nok av i det siste)
og være hyperforsiktig for ikke å knuse dem på veien.

Hva med å ha dem ferdigknekt på en beholder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.