Gå til innhold
  • Bli medlem

Avstemming: Hvilken ryggsekk, ca. 75-100 liter


Hvilken sekk?  

42 stemmer

  1. 1. Hvilken sekk?

    • Arc'Teryx Bora 80 liter
      3
    • Arc'Teryx Bora 95 liter
      12
    • Arc'Teryx Altra 75 liter
      2
    • Norrøna Svalbard 80 liter
      6
    • Norrøna Recon 125 liter
      5
    • Norrøna Para Ranger 120 liter
      5
    • Osprey Aether 70
      1
    • Osprey Argon 85
      2
    • Gregory Whitney 95
      6


Anbefalte innlegg

Annonse

Prøv alle sekkene med vekt i og kjøp den du synes er best å bære, liker best, og har de beste løsningene til din bruk.

Jeg mener at det er bare tull å drive å stemme om dette da ingen rygger er like... Det er også veldig stor forskjell på sekkene du har ramset opp. Norrøna Recon og Para Ranger har mye kraftigere bæresystem enn Osprey Aether 70, som er lettere sekk ment for lettere bører enn de to førstnevnte.

Ellers kan jeg nevne at jeg kjøpte en Osprey Aether 70 i fjor og fikk brukt den i fjor sommer. Jeg liker sekken meget godt. Den har gode løsninger til mitt bruk, sitter godt på ryggen og er veldig god å bære. Dog skal det nevnes at den ikke har oversteget en totalvekt 14 - 15 kg enda, så jeg vet ikke hvordan den er med tyngre vekt. Jeg kjøpte den til lettere turer, til de tyngste turene har jeg en noen år gammel Norrøna Synkron 100 som jeg også synes er veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar.

Skal ta meg ein tur til Oslo til helga og prøve forskjellige, så får det vise seg kven av dei som passar best. Stort sett vil nok sekken bli brukt til 2-3 dagars turar med relativt enkel oppakning, så eg ser for meg at ei største og kraftigaste sekkane nok blir litt "overkill".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. For turer med varighet på 2-3 dager ville jeg gått for en lettere sekk, som Osprey Aether 70. Jeg synes turen blir bedre med en lettere sekk, det er lettere å gå og jeg kan gå lengre distanser.

Men på turer med en base camp der det ikke er langt å gå, og det ikke skal spares på komforten, kanskje det også skal benyttes lavvo, kan det være greit med en skikkelig storsekk :)

Det kommer nok an på bruksområde også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.