Gå til innhold
  • Bli medlem

To uker med fiskestanga - tips til rute og område?


thopet

Anbefalte innlegg

Har planer om å loffe rundt et par uker i juni, og kunne i den forbindelse trengt tur tips.

Det er meg, en stor sekk og fiskestanga som skal stå i fokus. Poenget er å ha lange dager, med mest mulig fisking.

Håper dette gir mulighet for en del tips. :-) Er åpen for alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Enkelte fjellområder kan nok ha islagte vann så tidlig på sommeren, så det mest aktuelle er kanskje områder i lavlandet og/eller ved kysten?

Hva med Finnskogen og ett stykke nordover? Eller Engerdal? Mye bra fiske der.

Finnskogen kan være aktuelt! Er det et område det er fint å gå igjennom?

Om våren fortsetter å varme, kan enkelte fjellområder være aktuelle, men det gjenstår jo å se... Blir fantastisk med issmelting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femundsmarka burde være aktuelt - alt tyder på at sommeren kommer tidlig. I juni er det også mulig å fiske i Sjodalsområdet, men generelt må du nok regne med at det kan være tidlig når du kommer opp i 1200-1300 meter. På rundt 1000 meter bør de gå greit mange steder - de lavereliggende vatna på Dovrefjell - deler av Hardangervidda, fjella rundt Kvikne (Forollhogna), hadde bra fiske der for noen år siden. Er det varmt i været kan fjellfisket være bra rundt isløsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Femundsmarka. Rimelig fredelig vil jeg anta der da. Varierte fiskemuligheter. Flere fiskearter å få gir også variert middagsmeny, hvis fisken er i bettet da. To uker gir tid til en fin rundtur med god, god tid til å fiske i området.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Femundsmarka. Rimelig fredelig vil jeg anta der da. Varierte fiskemuligheter. Flere fiskearter å få gir også variert middagsmeny, hvis fisken er i bettet da. To uker gir tid til en fin rundtur med god, god tid til å fiske i området.

:D

Femundsmarka frister absolutt. Men vil det være best å benytte seg av kano?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er "friere" uten kano, mener nå jeg, men det kommer vel helt an på hva man ønsker å oppleve. Jeg skal ha meg en rundtur i sommer i Femundsmarka på inntil to uker. Kano ville for meg da bli tungvindt dit jeg ønsker å dra.

:)

Det spørs om man skal ha med kanoen på hele turen. Jeg har flere ganger selv brukt kano på deler av turene, lagt den igjen noen dager, og så kommet tilbake til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er "friere" uten kano, mener nå jeg, men det kommer vel helt an på hva man ønsker å oppleve. Jeg skal ha meg en rundtur i sommer i Femundsmarka på inntil to uker. Kano ville for meg da bli tungvindt dit jeg ønsker å dra.

;)

Om du har spesielle områder å anbefale må du gjerne sende en PM om du ikke vil dele her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.