Gå til innhold
  • Bli medlem

Lysende halsbånd


Flopp

Anbefalte innlegg

Annonse
Jeg har tittet på forskjellige typer, men mye ser billig og skrøpelig ut.

Kom over denne http://www.waggytail.no/contents/no/d9_Leuchtie.html

Noen som har prøvd denne typen?

Fant veldig mye positiv info om den på utenlandske nettsider,

men det ser ut som det kun er denne siden som har den i Norge.

Takker for tilbakemelding

Den typen politiet bruker er ett lite lys som du kan snu batteriet på for å skifte mellom blinking eller vedvarende lys. Den har en solid plastklips som gjør at du kan feste den i halbåndet, eller oppå ryggen på selen som jeg foretrekker, og lyser meget godt. De selger den på dyrebutikken på vestkanten i bergen, men jeg husker ikke hva den heter desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typen politiet bruker er ett lite lys som du kan snu batteriet på for å skifte mellom blinking eller vedvarende lys. Den har en solid plastklips som gjør at du kan feste den i halbåndet, eller oppå ryggen på selen som jeg foretrekker, og lyser meget godt. De selger den på dyrebutikken på vestkanten i bergen, men jeg husker ikke hva den heter desverre.

Takk for svar.

Den synes vel ikke fra alle kanter viss det bare er ett lite lys? Det er en av grunnene til at jeg gjerne vil ha halsbånd typen.

Da slipper man også problemet med at den kan hekte seg fast og falle av når hunden løper rundt i skogen.

Den holder seg ikke akkurat til stien for å si det sånn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Den synes vel ikke fra alle kanter viss det bare er ett lite lys? Det er en av grunnene til at jeg gjerne vil ha halsbånd typen.

Da slipper man også problemet med at den kan hekte seg fast og falle av når hunden løper rundt i skogen.

Den holder seg ikke akkurat til stien for å si det sånn :lol:

Fester du den oppå selen på ryggen vil den synes fra alle sider. I tillegg til å lyse opp, vil den lyse 360 grader rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Den synes vel ikke fra alle kanter viss det bare er ett lite lys? Det er en av grunnene til at jeg gjerne vil ha halsbånd typen.

Da slipper man også problemet med at den kan hekte seg fast og falle av når hunden løper rundt i skogen.

Den holder seg ikke akkurat til stien for å si det sånn :lol:

Jeg har hatt begge typer og vil nok anbefale halsbåndtypen. Da får du god indikasjon på hvor hunden din er uansett retning den har.

Den siste av halshåndtypen jeg hadde holdt i 4 år, men røk til sist i låsemekanismen (som var langt enklere og mindre gods i enn den typen du linker til.), fungerte upåklagelig inntil det, i alle slags forhold/temp. samt at hunden min tok en og annen svømmetur med den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte fra deal extrrme selv. Ca kr 30. fungere bra på 3. sesong.

Grei pris det :-)

Har nå hoppet i det og kjøpt et Leuchtie halsbånd.

Siden det ikke er noen her som har prøvd det så får vel jeg være den første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et liknende halsbånd på elghunden min. Problemet var at det sank så langt ned i vinterpelsen hennes at lyset ikke syntes.

I vinter brukte jeg et lysende kobbel. Fungerte helt topp i forhold til synlighet. Bonusen er at selv i halvmørket ser syklistene at bikkja og jeg er koblet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt halsbåndet i ett par dager, og det virker veldig bra.

Lang pels er absolutt ikke et problem. Denne Leuchtie saken synes, det er i hvertfall sikkert.

Veldig fornøyd så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.