Gå til innhold
  • Bli medlem

3-4 ukes padletur i Anarjohka og eventuelt inn i Finnland og Lemmenjoki


erles

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er tre personer som tenker å ta en padletur i Anarjohka og eventuelt inn i Finnland og Lemmenjoki.

Er det noen som er kjent?

Spørsmålene mine er:

1) Noen som har tips til padlerute - litt bæring er ikke et problem! (Vil være lengst mulig unna andre mennesker - Flytransport er aktuellt).

2) Vi tenker å stare i midten av Juli. Hvordan er vannføringa og mygg/innsektlivet i juli/august? Er myggen såppas ille at det blir et stort problem?

3) Går det an å gjennomføre turen med kajakk? Vi tenker på en ally-kano + en kajakk.

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei!

Vi er tre personer som tenker å ta en padletur i Anarjohka og eventuelt inn i Finnland og Lemmenjoki.

Er det noen som er kjent?

Spørsmålene mine er:

1) Noen som har tips til padlerute - litt bæring er ikke et problem! (Vil være lengst mulig unna andre mennesker - Flytransport er aktuellt).

2) Vi tenker å stare i midten av Juli. Hvordan er vannføringa og mygg/innsektlivet i juli/august? Er myggen såppas ille at det blir et stort problem?

3) Går det an å gjennomføre turen med kajakk? Vi tenker på en ally-kano + en kajakk.

Takker for alle svar :)

Fant tilfeldigvis en artikkel om en padletur i Anarjohka i bladet "Padling". Tror det var nr. 5 for 2008. Mye bæring stod det. Og mye mygg og knott. (og litt bjørn)

De anbefalte å ta turen i August.

Jeg gikk et stykke langs elven anarjohka for en del år siden. Det jeg husker best var at det en dag fulgte store gjedder etter kroken i hvert eneste kast når jeg sveivet inn. De fulgte med helt inn på grunna rett foran beina mine uten å bli redde, men de bet ikke så lett på kroken. Jeg hadde lite mat igjen, så jeg spiste en av dem. Jeg ble kvalm. Jeg liker ikke gjedde. Ellers er det visstnok lite fisk på øversiden av Ulvefossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.