Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans og kvalitet på glidlås? (jakker)


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

har hatt noen bergans jakker siste årene og ofte så blir det problemer med glidlås.

den jakka jeg nå har problem med er Bergans sirdal testet her http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article411881.ece problemet nå er att begge de store lommene er begge glidlåsene ødlagt,glidlåsen som man lukker igjen jakka med starter og bli dårlig.

Har vel brukt jakka i snart 3 år så kan vel kanskje ikke forvente mere? snakket med bergans og dem sa hvis jeg sendte dem inn kunne dem ordnet det får 300 kr så er ikke spesiel dyrt,men er det slik att bergans jakker generelt har dårlig glidlås?

hadde og samme problem med en annen bergans Dermizax™ jakke hvor jeg måtte sende den inn får og ordne den,fikk den rask tilbake alt ok men syns det er iriterende.

har og en jakke nå som jeg må sende inn det er en http://bergans.no/produkter/default.asp?liste=bekledning_liste&MenyID=25010&page=bekledning_detalje&ID=1179&ml1=2&ml2=1&t=Nusfjord Jacket

Her er det slik att glidlåsen går opp igjen når jeg tar den på meg,mener den jakka her alt har vært sendt inn en gang før,selve glidlåsen her virker veldig "spinkel" har ikke brukt jakka spesielt mye eller.

Er ikke meningen og henge ut bergans på noen som helt måte som dårlig leverandør utrolig forngød med både service og kvalitet,men starter og bli iritert på glidlåsene :evil:

er vel kanskje slik med alle klær,alt er vel laga i "made in china" kanskje :evil:

Lurer på og kjøpe en annen jakker fra et annet merka hvis det er noe bedre der ute (og til ca samme pris)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke tro det er Bergans sine produkter som er problemet her, men heller deres valg av YKK glidelås. YKK leverer jo flere forskjellige glidelåser, og jeg regner med at de er beregnet til hvert sitt brukt. YKK glidelåser skal jo generelt være av bra kvalitet, men kan jo være at noen modeller ikke er like slite sterke enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Bergan Snøhetta jakke og bukse en del turer, og har ødelagt to glidelåser.

Den ene glidelåsen bare hoppet av og gikk helt opp slik at den ikke kunne lukkes. Det er kult når mans står i 40 minus og stiv kuling.

Den andre glidelåsen klarte jeg å knekke av selve glidelåsdingsen. Dette uten å bruke særlig kraft eller merkbar motstand.

Skulle jeg gitt Snøhetta en karakter fra en til seks, så ville jeg gitt den en toer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glidelåsen helt ødelagt eller er den bare svær at få op og ned?

Jeg har god erfaring med, når jeg har vasket min Mountain Hardwear Gore-Tex jakke med Nikwax Tech wash, og så efterfølgende imprægnerer med Nikwax TX Direct, så gør det at glidelåsen kører mye bedre. Det er som om den er blevet smurt med olie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et dårlig glidelås i en ryggsekk med glidelås i topplokket. Glidelåset splittet seg. Det løste jeg med å knipe selve glidelåsdingen litt sammen med en tang.

Har ikke spesielt dårlige erfaringer med Bergans jakker. Men kan det være at disse vanntette glidelås har generelt dårligere kvalitet enn vanlige glidelås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har slitt ut ei Bergans membranjakke og ei bukse. På buksa rauk pinnen til å dra glidelåsen på baklomma. Dette var på grunn av at denne til stadigheit kolliderte med hoftebeltet på sekken. Den glidelåsen var sjølvsagt litt verre å åpne/lukke etter dette. Ellers har eg aldri hatt problem med glidelåsen på verken desse to plagga eller den andre jakka og buksa som eg også har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde som Lindap ein ryggsekk frå Bergans (Loden jaktsekk) der glidlåsen i topplokket splitta seg. Eg sendte da ein mail til Bergans og fortalte om problemet og lurte på om dei kunne hjelpe meg med dette.

Eg fekk til svar at sånn skulle det jo sjølvsagt ikkje vera og at eg kunne enten levere den inn til butikken der eg kjøpte den, for å få sendt den til Bergans, eller sende den direkte til Bergans sjølv, for reparasjon.

Sekken var nokre år gammal, men det var ikkje spørsmål om betaling. All honnør for god kundeservice hos Bergans, iallefall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

ja da var det  feil på den softshell jakka igjen (glidlåst ødlagt igjen),arg og jeg har selvfølgelig glemt og sendt inn derimax jakka mi (vaska den og så har den hengt vært pakka bort siden det er mere vinter jakke)

heldighvis har jeg en Norrøna jakke (bitihhorn DRI1) 

 

sendt mail til Norrøna og spør om dem kan hjelpe meg (siden dem har verksted i oslo og jeg ikke har lyst til og vente 2 mnd på og få tilbake jakkene),litt lei av glidlåsene til Bergans,må hverfall huske og ha med seg Teip på tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Bergans-jakke fra begynnelsen av 2000-tallet som jeg fortsatt bruker. Ingen problemer med glidelåsene på denne. Men tror nok også at det er et problem som heller går på glidelåsprodusenten framfor jakkeprodusenten. 

Mange av jakkemerkene bruker vel de samme glidelåsprodusentene. Bør sjekkes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Bergans uniform fra forsvaret, gikk 1 år med lite bruk før jakkelåsene gikk i stykker. Nå har bukselåsene gått i stykker også. Har hørt at Bergans er meget gode på reklamasjon, men kanskje de burde vurdere å bytte låser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.