Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger drikkesystem ?


Summit

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har camelback 3l, funker bra i alle sekkene jeg har prøvd (det må ikke stå camelback-compatible på sekken som noen påstår). Source vet jeg også om folk som har som funker bra. Men en av de billigste på XXL (150 eller 200 kr) lekker, så pass på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg helt sikkert godt uten drikkesystem, men det er først og fremst til toppturer på ski jeg føler behovet. Liker å gå nonstop til jeg når toppen! (så lenge kondisen holder) Blir fort litt styr med den flaska, dessuten blir det til at jeg drikker mindre når det tar tid.

Biltema har også en slik sekk, til 139 kr (?), noen som har testet den ? Er kanskje ikke egnet for kulde ? (det er ryggsekk med drikkepose som kan tas ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg klarer meg helt sikkert godt uten drikkesystem, men det er først og fremst til toppturer på ski jeg føler behovet. Liker å gå nonstop til jeg når toppen! (så lenge kondisen holder) Blir fort litt styr med den flaska, dessuten blir det til at jeg drikker mindre når det tar tid.

Biltema har også en slik sekk, til 139 kr (?), noen som har testet den ? Er kanskje ikke egnet for kulde ? (det er ryggsekk med drikkepose som kan tas ut)

Jeg har en 1 1/2 liter og en 3 liter CamelBak. 1 1/2 literen har jeg nå hatt i 5 år, mens 3 literen er ny av året. Jeg er svært fornøyd med begge og som du skjønner er det knall kvalitet. Samtidig har jeg et par kompiser som har forsøkt billigere løsninger, ingen av systemene har holdt tett i mer enn maks to sesonger. Det vanligste problemet er at munnstykket går i stykker. Dette kan skje på en Camelbak også, men for det første er det (etter min erfaring ) bedre kvalitet og for det andre (og enda viktigere) er det lett å få nye deler til Camelbak.

Jeg bruker mine til toppturer, løping og stort sett alltid på turer sommer som vinter. Som du er inne på; en flaske fungerer fint den, men et drikkesystem sørger for at du drikker jevnt og trutt, noe som er en enorm fordel. I prinsippet kan du fremdeles klare det samme med en flaske (eller to) men de færreste av oss er så displinerte.

I mine øyne er den mest allsidige Camelbaks vinterpose på 1 1/2 liter. Denne kommer med en kjekk liten ryggsekk, samt polstret slange. Hvis jeg bare skulle hatt èn, som jeg skulle bruke til litt forskjelllig ville jeg gått for den. På den annen side, hvis du stort sett har camelbaken liggende i en større sekk, så er kanskje 3 literen best egnet (det er denne jeg stort sett bruker til toppturer) Den 3 literen jeg har har ikke en egen liten ryggsekk, men har en polstret tøypose rundt som gjør at den også kan henges utenpå en større sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har ikke fått handlet drikkesystem enda, men jeg har mest bruk for en jeg kan legge i en større sekk (ca 40liter) på toppturer. Normalt klarer jeg meg med 1,5 liter, men noen ganger må jeg ha mer. Spesielt dersom det blir flere topper på samme tur. Hadde selvsagt vært kurant med en liten og lett camelback sekk til raske fjellturer sommerstid, men liker å ha ryggen fri da. Bruker derfor rompetaske med flaskeholder. Tror nok jeg bør ha 2-3 liter. Fortsatt åpen for anbefalinger.

Er det noen andre alternativ enn camelback og source?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre alternativer er drikkesytem fra Bergans og Laken.

Har 3 liter fra Laken. Skulle egentlig kun ha blære til å putte i dagstursekken, men det fulgte med en slik liten sekk à la Camelback sine. Prisen på Laken sekken med drikkebære var godt under prisen på Bergans sin variant (kun blære). Bergans sin er nok noe greiere å holde ren og manuelt tørke ut av, men stor skrukork gjør at Laken sin er grei den også. Jeg er godt fornøyd med denne drikkeblæra, og den lille sekken var jo kjekk - spesielt på sykkeltur. Får plass til et par bananer til og med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.