Gå til innhold
  • Bli medlem

Handel i USA???


Anbefalte innlegg

Hallois!

Er det noen som har noen formening om klær eller utstyr, og evnt spesielle merker som er lurt å handle når man er i usa? Skal over dit snart, og tenker kanskje å gjøre noen investeringer på turen, om jeg finner noe jeg trenger som er mye billigere på andre siden dammen...

Tips anyone?? =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp;)

Kunne hatt bruk for en jakke for skikkelig drittvær.. Telt kan også være aktuelt. Ellers så har jeg generelt lite turutstyr, så jeg trenger egentlig litt av hvert for å fylle opp. Det var planen å fylle opp utstyrslageret litt etter hvert men iom at det ble usa-tur, kan det kanskje være lurt å gjøre noen investeringer med en gang..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backcountry har mange gode tilbud. Det meste er billigere i USA, Kronen er sterk og dollaren det motsatte. Selv norske produkter som Norønna og Bergans er billigere enn i Norge. North Face er et ganske alminnelig merke der borte med gode priser. De har ofte utsalg på outlet. Ellers har jo både Wallmart og Dickssportinggodsbra med friluftsutstyr og de har butikker over alt. Dersom du har mulighet for å bestille varene på nettet til en adresse i USA kan du gjøre mange meget gode kjøp. www.amazon.com har alt, og er etter min erfaring meget konkurransedyktig på pris. Løp og kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En go del turutstyr er billigere.

Et par eksempler:

Jeg har kjøpt telt derfra, det kom på 3000 hit inkl. mva. Du sparer jo evt mva ved kjøp der borte. Teltet finnes ikke til salgs i Norge men veil pris fra importtør i Danmark er 5495 DKK.

Jetboil Titatium er velil 1995 her hjemme. Koster vel 1100 der borte.

Så er klær generelt klart billigere, kan fort være halve prisen av her hjemme.

Kamera og optikk er billigere å kjøpe i USA men det er er ikke noe å spare på kjøp herfra. Ergo sparer du vel 20-25%, noe mer på kompaktkameraer.

Hvor i USA skal du? En jeg kjenner har handlet en del der borte hos en kjeden som har mange filialer. Mye bra priser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.