Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur Lilehammer-området under Birken


Lindap

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å være snill mot min mann som skal gå Birken og kjøre ham til Elverum der det går buss, for deretter å kjøre mot Lillehammer og hente ham opp i målområdet. I mellomtiden har jeg tenkt å ta meg en fin skitur på fjellet på egenhånd, i andre løyper. Jeg har ca. 8 timer til rådighet fra jeg kjører fra Elverum. Det betyr 5-6 timer på ski.

Når jeg ser på kartet på en løype som starter fra Lillehammer retning Pellestova, på vestsiden av fjellplatået, ser den ut til å gå gjennom et skogsområde. Jeg kan gjerne tenke meg å ha det mer åpent. Er det da best å kjøre til Hafjell og starte fra Pellestova? Eller går det an å kjøre mot Nordseter eller blir det for mye trengsel på vei tilbake mot Lillehammer?

Hvilke løyper anbefaler dere for noen med smale kondispinner, gjerne med fint utsikt underveis. Jeg pleier ikke å gå fortere enn 10km i timen på langturer med pauser.

Takker for forslag og innspill.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parker på Nordseter (30 kr døgnet) og du har milevis med fjelløyper foran deg. En fin tur er å gå opp forbi Melsjøen - Aksjøen - Snultra - Indre Reina - Pellestova - over Nevelfjell og tilbake til Nordseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Nordseter høres veldig bra ut. Lettkupert terreng med utsikt mot fjelltopper er midt i blinken. Håper da at jeg kan komme ned igjen mot Lillehammer midt i kaoset. Veien går vel tett på stadion. Men kanskje er Nordseter et sted der folk bor og må kunne kjøre? Da er de vel nødt til å holde veien åpen for trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien fra Lillehammer til Nordseter er åpen for vanlig trafikk under rennet.

Du kommer vel hit tidlig på dagen og da skal du ikke ha problemer.

Alle løypene i Nordseterområdet finner du på skisporet.no

Når du kommer tilbake for å plukke opp den andre skiløperen kan det være vanskelig å finne parkering i nærheten av målområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.