Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd om sykkel tur i nord!


freesandr

Anbefalte innlegg

hei.

skal på sykkel tur med 3 kompiser i sommer.

Skal sykle fra dividalen over lyngsalpan til tromsø, senja , vesterålen, lofoten så båten over til bodø og hjem.

Jeg personlig skal ha med meg så lite som mulig,siden jeg skal bruke 140 mm vandring foran og bak. så lurer litt på hva dere andre har av tips om vær og føre.

Jeg tenkte å ta med meg minimalt med klær:

skall bekledning, super under tøy, poncho, par t-skjorte , 1 sukkelshorts, 1 bukse, et par sko, sandaler, lue, en tykk ullgenser. sokker og bokser.

Tarp, kokeutsyr(brenner, 2,5 dl fuel, panne og vannkoker 1,4 dl),samekniv, real for 4 dager ca.Hygiene mappe, førstehjelp, camelback. kart og kompass.

Jobber som sykkel mekaniker så tar med meg det basice av verktøy, og noe ekstra.

Skal være borte en måned ca. blir det får lite klær? er det noe viktig jeg mangler?

Skal ha en 38 L. sekk .styrebag på 8Len liten ramme bag som jeg skal ha verktøy i. og bagasje brett som er festet i setepinnen.

Takker får alle svar :(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en spennende tur du skal på!

Syns bekledninga di ser greit ut. Personlig hadde jeg foretrukket noe mer skiftetøy for en såpass lang tur, men det er vel smak og behag. Jeg sykla en tilsvarende lang tur litt lenger sør i fjor sommer. Utstyret jeg hadde med meg kan du lese om her:

http://sykkelopplevelser.wordpress.com/2011/05/22/hva-jeg-tar-med-av-utstyr-pa-en-lengre-sykkeltur/

Du skriver ikke om dere skal ha med telt og soveposer. Hvis dere skal det, høres det ut som det blir snaut med plass i ryggsekken. Du er kanskje vant med å sykle med ryggsekk. Jeg syns at vesker er langt mer behagelig enn ryggsekk.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker får svar.

Har bestemt meg får tarp, hengekøye og sovepose. skal ha (tror) topeak dynapack 4 liter bak, en ramme veske som er feste foran på rammen, kanskje en styre bag eller en sånn liten bag på over ramme røret.

Hvordan er været der oppe, når er det best å være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.