Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain house måltid!


Dårligfantasi123

Anbefalte innlegg

Annonse

Min erfaring er at noen av typer er bedre enn Real, mens andre er mindre gode. Mine favoritter er spagetti bolognaise, laks i dillsaus, også har de noen kyllingretter som er gode. Styr unna feks macaroni and cheese eller nudler greier, det er liksom ikke fjell-kost, også smaker det helt jævlig.

Det jeg liker spesielt godt er at de bruker større mengder kjøtt/fisk/kylling enn f.eks Real i posene sine. Hvordan de kommer ut i forhold konkurentene når det gjelder kalorier osv vet jeg ikke. Det kan lønne seg å ha med ekstra salt og pepper da de er mildt krydret. Det har MH gjort slik at du kan krydre maten din etter din egen smak.

Jeg selger MH i butikken min, og middagsrettene koster 79.- veil. pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Mountain House er bedre enn REAL på kvaliteten. Mountain House krydrer riktignok mindre enn REAL men synes kvaliteten på råvarene er bedre, dvs. jeg synes at konsistense på REAL ofte er plastaktig(eneste metaforen jeg kan komme på som dekker det nogenlunde :wink: ) Vil heller krydre litt på enkelte Mountain House-poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Mountain House en gang. Jeg skulle på fisketur og hadde dårlig tid. Jeg tok noen poser av det de hadde i butikken og det var Mountain House.

At det ble veldig vått og lite fisk gjorde nok ikke opplevelsen bedre. Saken er den at når jeg var både våt og kald, fant jeg litt ly for regnet i åpningen til en tunnell som var laget i forbindelse med kraftutbygging i området.

Primusen ble fyrt opp og varmt vann skulle i posen.

1. Jeg fant ikke noen anvisning av veskenivået slik som det er på Real Turmat posen.

2. Etter de foreskrevne minuttene var deler av maten fremdeles tørr.

Maten ble spist på trass. Det var jo det eneste jeg hadde med.

Etterpå hadde jeg en tråd med dette temaet her på forumet. du kan jo ta en titt på den.

Min mening er i alle fall:

ALDRI MER MOUNTAIN HOUSE.

Kanskje et litt spinkelt grunnlag til å uttale meg, men etter denne turen velger jeg alltid Real turmat og liker veldig godt de nye suppene som er kommet. Ungarsk gulasj suppe er vel en av favorittene.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=193198

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article699784.ece

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article401576.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd noen av de.

Pasta med lasagnesaus og Kylling Tikka er gode. De dessertgreiene var ike så gode, dvs jeg har bare testet en custard med bringebær. Altfor søt og litt kunstig smak.

Så vidt jeg husker er Real både frysetørret og vakumpakket. Mens MH bare er frysetørret. Ergo tar pakingingen litt større plass.

Forresten har Sportnett begynt å føre Real Field Meal. Meny 1 og 3 av feltrasjonene. Så de når jeg var innom der i går. Dog tar de 500. Er litt over f.eks Milsimshop, som i tillegg har flere valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Prøvde MH Kylling Tikka her om dagen. Overraskende godt krydret; antagelig nok til at andre ville ha skrevet "overraskende sterkt krydret". Jeg syntes den var god. Men som for alt frysetørret: ingenting hjelper på smaken som å være skikkelig sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er verdt å prøve litt forskjellig synes jeg. Folk har forskjellig smak og man kan ikke forvente at alle liker det samme. I tillegg er det som "The man" sier, det kan variere litt mellom rettene også. http://www.outdoorfoodshop.de/ har et godt utvalg av forskjellige merker, og selv om du ikke kjøper derfra så kan det gi deg noen ideer om hva som er tilgjengelig.

PS: Blå band kom ganske godt ut i test i "The Great Outdoors" siste magasin. (I motsetning til RT som ganske dårlig ut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde MH Kylling Tikka her om dagen. Overraskende godt krydret; antagelig nok til at andre ville ha skrevet "overraskende sterkt krydret". Jeg syntes den var god. Men som for alt frysetørret: ingenting hjelper på smaken som å være skikkelig sulten.

Madamen og jeg smakte på både vegetar/kylling Tikka her om dagen, etter anbefaling, men vi ble begge skuffet. Det smakte mest bare vann med chilismak, syntes vi. Risen var bare noe dvaske greier som ikke minnet om ris i det hele tatt og var helt smakløs (bortsett fra den samme chilismaken), og det samme gjaldt resten av grønnsakene/kyllingen.

Men, kanskje de andre variantene er bedre, selv om vi nok heretter kommer til å holde oss til Real, som vi begge synes er i særklasse best blant alt vi har smakt, og har mange varianter vi begge liker å variere mellom.

Forøvrig bare igjen å konstantere at mennesker har forskjellig smak.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.