Gå til innhold
  • Bli medlem

Vår?


Anbefalte innlegg

Annonse

Det er slike kommentarer som minner en på at landet er fordelt over mange breddegrader, for ennå er det tre måneder med vinterdekk nordpå. Våren kommer ikke i februar, selv om jeg minnes fra min oppvekst som Tjømling at vinteren er kort i Vestfoldskjærgården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lysner ja, men fortsatt kan det komme mye snø! Mars er vel den mest snørike måneden. I hvertfall her jeg holder til nå - indre strøk av Nordland. Trodde det skulle noe til å slå fjoråret når det gjelder snømengde, men jeg tror årets snøfall blir enda bedre. I fjor hadde jeg siste skitur med oppstart på hytta den 14 Mai, og satser på å gjenta det i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med varme og sol, kjenner det gjør noe med både kropp og sinn. Trives godt innover et kaldt og goldt fjelllandskap, men har ikke imot grønne enger og hvitveis heller :)

Snøen finner man lenger nord og til fjells, og ønsker man det (noe jeg til tider gjør) er det bare å ta seg en tur med toget eller bilen :D

Med dette været som er i Vestfold nå er det ikke lenge til grillen taes frem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av tomta mi på Hadeland er snøfri. Ett par dager til så. Men vår. Det er nok global oppvarming 8)

Må nok regne med litt snø og noen kuldegrader fortsatt selv om neste uke ser bra ut, men kan jo aldri vite.

Mange meter over havet ca ligger tomta?????

Har en hytte på Lunner som ligger på 500moh, tenkte meg opp i helgen å gå på ski så jeg håper det er litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meter over havet ca ligger tomta?????

Har en hytte på Lunner som ligger på 500moh, tenkte meg opp i helgen å gå på ski så jeg håper det er litt igjen.

Jeg bor helt nede ved Randsfjorden. Oppe på Lygna er det knallskiføre om dagen, med snø til litt over knærne. Om varmen slår til så kan det bli stusselig skiføre på 500m til helga dessverre. Men kommer litt an på hvor på lunner også da. Solhelling og litt nærmere grua mylla så er det jo normalt sett mer snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her, like nord for Stavanger står krokus og snøklokker i full blomst og tulipanene er på full fart opp fra vinterdvalen.

Kjøttmeisen har funnet vårtonen og værmeldingene for kommende helg bærer ikke særlig preg av vinter.

Planlegger ski- og telttur til helgen. Må nok kjøre en time eller to for å finne nok snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.