Gå til innhold
HSE

Min Garmin Oregon løper løpsk!

Det er 2396 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Det har gått en stund siden sist gps`en var i bruk, og nå når jeg slår den på " løper den løpsk"! Den går forskjellige "spor" i nærområdet her, og sporene blir både helt rette og i "sikk-sakk", som om noen går med den i terrenget. Farten har vært oppe i 138 km/t og ned til 0.

Bevegelsestid og stopptid, høyde over havet ogsnittfart, -alt jobber og går når gps`en er "ute på tur". Og ja, den sitter her sammen med meg i sofaen...!

Og ja, jeg har slått den av og på flere ganger og byttet batterier. Anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steg 1.

Gå ut å la den få skikkelig gps signal så den får oppdatert seg på hvor satelittene befinner seg...

Når du sitter inne så vil den selvfølgelig ikke oppføre seg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig har den vært ute. Den "vandrer", både når jeg er ute og når jeg tar den med inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe annet elektronisk du har som kan slå inn? Vet ikke helt hva men.

Jeg hadde en greie med en sykkelcomputer som var trådløs og min gps. Der var det dog andre veien.

Hvis jeg hadde på gps gikk helt i ball for computeren. Farten "blafret" fra 0 til 150 km*t.

Min Gps hadde og noe rart en stund. Uansett hva jeg skulle navigere til så var det et punkt i Jotunheimen den hadde forslsket seg i. Så anvisning ble alltid dit.

Det løste seg med å fjerne alle punkter og rute, og oppdatere kartsettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke noe annet elektronisk som skal slå inn her.

Jeg skal få lagt over det jeg har på den, så skal jeg forsøke å slette det som er etterpå....-satser på at den friskner til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anonymous
Det har gått en stund siden sist gps`en var i bruk, og nå når jeg slår den på " løper den løpsk"! Den går forskjellige "spor" i nærområdet her, og sporene blir både helt rette og i "sikk-sakk", som om noen går med den i terrenget. Farten har vært oppe i 138 km/t og ned til 0.

Bevegelsestid og stopptid, høyde over havet ogsnittfart, -alt jobber og går når gps`en er "ute på tur". Og ja, den sitter her sammen med meg i sofaen...!

Og ja, jeg har slått den av og på flere ganger og byttet batterier. Anyone?

Kanskje du har "track back"- funksjonen aktiv, slik at den forsøker å lete etter en av rutene du har logget? Forsøk evt å skru av "track back" og loggefunksjonen og se om det er noe forskjell.

En GPS som ikke har vært i bruk på en stund eller skrus på langt vekk fra der man sist brukte den, bruker litt tid på å laste ned de aktuelle protokollene for det nye aktuelle området. La GPS'en få noen minutter, aller helst utendørs, på å stabilisere seg i det nye området.

Kanskje du har forsøkt alt dette, men dersom du ikke har det, ville jeg forsøkt det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste Garmin GPS har muliget for en "factory reset", "master reset" e.l

Hvis du har backup av det du trenger fra gps'en din kan dette være ett alternativ.

Googlet og fant denne

Skjult lenke - logg inn for å se den

Ser ut til å være flere grader av resetting, så alt på eget ansvar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for fine svar! Jeg slettet alt av spor, og nå funker den som før! Vet ikke om det var det som gjorde at den la ut på egen tur, men om den skulle finne på det igjen skal jeg prøve å resete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 2396 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.