Gå til innhold
  • Bli medlem

Min Garmin Oregon løper løpsk!


HSE

Anbefalte innlegg

Det har gått en stund siden sist gps`en var i bruk, og nå når jeg slår den på " løper den løpsk"! Den går forskjellige "spor" i nærområdet her, og sporene blir både helt rette og i "sikk-sakk", som om noen går med den i terrenget. Farten har vært oppe i 138 km/t og ned til 0.

Bevegelsestid og stopptid, høyde over havet ogsnittfart, -alt jobber og går når gps`en er "ute på tur". Og ja, den sitter her sammen med meg i sofaen...!

Og ja, jeg har slått den av og på flere ganger og byttet batterier. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe annet elektronisk du har som kan slå inn? Vet ikke helt hva men.

Jeg hadde en greie med en sykkelcomputer som var trådløs og min gps. Der var det dog andre veien.

Hvis jeg hadde på gps gikk helt i ball for computeren. Farten "blafret" fra 0 til 150 km*t.

Min Gps hadde og noe rart en stund. Uansett hva jeg skulle navigere til så var det et punkt i Jotunheimen den hadde forslsket seg i. Så anvisning ble alltid dit.

Det løste seg med å fjerne alle punkter og rute, og oppdatere kartsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det har gått en stund siden sist gps`en var i bruk, og nå når jeg slår den på " løper den løpsk"! Den går forskjellige "spor" i nærområdet her, og sporene blir både helt rette og i "sikk-sakk", som om noen går med den i terrenget. Farten har vært oppe i 138 km/t og ned til 0.

Bevegelsestid og stopptid, høyde over havet ogsnittfart, -alt jobber og går når gps`en er "ute på tur". Og ja, den sitter her sammen med meg i sofaen...!

Og ja, jeg har slått den av og på flere ganger og byttet batterier. Anyone?

Kanskje du har "track back"- funksjonen aktiv, slik at den forsøker å lete etter en av rutene du har logget? Forsøk evt å skru av "track back" og loggefunksjonen og se om det er noe forskjell.

En GPS som ikke har vært i bruk på en stund eller skrus på langt vekk fra der man sist brukte den, bruker litt tid på å laste ned de aktuelle protokollene for det nye aktuelle området. La GPS'en få noen minutter, aller helst utendørs, på å stabilisere seg i det nye området.

Kanskje du har forsøkt alt dette, men dersom du ikke har det, ville jeg forsøkt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar! Jeg slettet alt av spor, og nå funker den som før! Vet ikke om det var det som gjorde at den la ut på egen tur, men om den skulle finne på det igjen skal jeg prøve å resete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.