Gå til innhold
  • Bli medlem

Isfiske etter ørret.


Fraank84

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde litt løst å se om jeg fikk lurt noen predator ørret i vinter, store fiskespisere.

Noen som har tips/triks og kansje til og med en historie å dele om dette?

Kunne tenkt meg deres erfaringer med bruk av agnfisk, mark, maggot, balansepilk osv, og vanlige dybder,viker osv man kansje kan ha større sjangs å treffe på en andre.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har vel vært diskutert og tatt opp i andre isfisketråder her inne. F.eks https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=28308

Anyway:

-Jeg får ørret 95% av gangene på ståbruk

-Ørreten tar i på både makk og maggot (mine to foretrukne agn til alt egentlig)

-Kan også bruke opphengsfluer over makk/maggotkroken

-Lokkeskje trengs ikke. Ørreten tar mest i på mormyshka eller blanke kroker med et lite blysøkke over f.eks. Han kan ta i på lokkeskjeer også, men de må stå i ro. Ellers skremmer de ørreten vekk.

Var på isfiske innover Nord-Sverige i helga. Flest harr i vannet (mellom 0,5 og 0,8 ) men vi tok også noen fine ørreter, hvorav den største på 1,2 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.