Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur i nordland


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte meg ut på tur ikke langt unna Bodø. Pga. Jobb så kan jeg ikke være lengre enn 3-4 dager. Og da gidder jeg ikke kjøre så veldig langt heller. Jeg har vært på en del turer i fylket men vil ha tips om fine, ikke alt for lange turer, ikke så veldig langt unna Bodø. Og gjerne et område hvor det ikke svermer av folk:))

Begynner forresten å bli rusten i turformen, lenge siden forrige tur så jeg gleder meg stort nå:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 måneder senere...

Litt avhengig av hva slags tur:

Få tak i boka På tur i Bodø som har mange flotte turer i nærområdet (inkl. turkart) både sommer og vinter.

Utover Bodømarka er det flotte områder innover mot Fauske (Sjunkhatten nasjonalpark) og Børvasstindene.

Lengre turer på Saltfjellet eller i Sulisfjella (BOT hytter) eller i Rago. Den siste kan anbefales som en perle til både korte og lengre overnattingsturer inkl. fiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kunne godt tenkt meg å gi noen tips her, men så sjekket jeg profilen til TorTur-"isten". Og siden han/hun ikke har vært pålogget forumet siden han/hun postet det første innlegget i denne tråden eller takket for de innlegg som har kommet, så gidder ikke jeg å kaste bort mer tid enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å unnskuld Kristinamartine jeg så ikke at du også hadde bruk for tips til turer i Bodø. Vel du har jo fått råd om den turboka some viser en masse flotte turer. Nå begynner det vel å tine såpass at man kommer seg opp på toppene selv uten ski. Jeg skal i alle fal forsøke å få opp den turkassen til Børtind som inngår i Ti på Topp arrangementet. Det er ti topper i området som har en kode du kan sende fra toppen og få registrert besøket. Det er også en topptur-bok der folk skriver seg inn, slik at du kan sjekke om kjente eller venner har vært oppom. Du finner toppene og mer info her http://www.bot.no/index.php?fo_id=9523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei igjen! jeg ser det er noen her som er litt sinte/skuffa over at jeg ikke har svart/takket for innleggene. Det kan jeg gjøre nå: TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR!! :)

Av en eller annen grunn fikk jeg ikke tilgang til egen konto, og klarte da ikke å logge inn for å svare dere. Men jeg kan si at jeg har lest innleggene og brukte faktisk tipset fra Tickle om tur på saltfjellet, om enn litt senere en planlagt. Og Rago står fortsatt høyt på turlisten. Så takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.