Gå til innhold
  • Bli medlem

Vårskitur i Jotunheimen, hvor lenge er isen på Gjende farbar


Glenn

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter mulige utgangspunkt for vårskiturer i Jotunheimen. Etter utallige vårskiturer med utgangspunkt på Valdresflya, Sognefjellet og Turtagrø kunne jeg tenke meg toppturer i mer sentrale deler. Spørsmålet blir hvordan få det til uten alt for lange anmasj.

Noen som vet hvordan isforholdene på Gjende pleier å være helt i begynnelsen av mai – er den farbar på ski ?

Er det stor råk rundt Memerubu – er det i det hele tatt mulig å komme seg trygt i land ?

Hilsen Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et alternativt utgangspunkt er Tyin, - selvsagt avhengig av aktuelt område.

Gikk selv toppturer i området rundt Eidsbugarden med start fra veien forbi Tyin i månedsskiftet mai/juni, kunne skøyte over Tyin og inn til Eidsbugarden. (var ikke selvbetjening på Fondsbu)

Tidlig start (ca 03:30) ga de fleste dagene flotte turer på skare fram til klokka 09-10 på formiddagen.

Også greit inn til Olavsbu. Hadde hele hytta for meg selv der en langhelg rundt 17 mai. GOD TUR ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.