Gå til innhold
  • Bli medlem

Mat og klær med på tur


gjranhansen

Anbefalte innlegg

Annonse

Det kommer vel helt an på hva man har av komfort nivå.

Du kan godt bruke de samme klærne hver dag, med skifte for å sove i. For en uke ville jeg tatt med ett ekstra skift sokker og underbukse så man kan vaske og tørke ett par mens man bruker det andre. :)

Hvis man baserer seg på lag for å ha varme nok klær så trenger man faktisk ikke å ha med seg mye ekstra.

Når det gjelder mat er dette veldig personlig. Jeg er helt fornøyd med å gomle frysetørret mat hver dag så lenge jeg har en sjokolade å kose meg med en gang i blant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett sett med turklær og et sett for om kvelden. Pluss et ekstra sokkeskift. 1 stykk varm genser som jeg bruker om kvelden, men til nødt kan gå i. Hvis du bruker ullundertøy, lukter det ikke vondt etter en dag gåing. Regntøy blir som regel også med. Og selvfølgelig lue og hansker.

Når det gjelder mat regner vi med ca. 800 gram per pers. Det innkluderer:

- Melkepulver og muesli til frokost.

- 1,5 kjeks til pausene

- 2-3 bars til pausene

- en pakke turmat til middag

- en pose peanøtter eller et stykke sjokola til kos om kvelden. Litt forskjellig for hver dag.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat må man nesten finne ut selv hva man foretrekker men lite vanninnhold er jo gjerne en forutsetning på turer som går over noen dager om sommeren(ikke bare vekt men holdbarhet spiller inn). Dermed er det ikke sagt at man må til med å knaske ferdiglagd turmat i poser. Ris, pasta og potetmos er jo ferdig til å pakke med uansett og toro har jo tross alt et godt utvalg. Legg til at det ikke er mye jobb å tørke kjøtt så har du plutselig mange ingredienser å ta av til å sette sammen mat som smaker bedre, gir gjerne mer energi(da du kan bestemme porsjonen selv) og som godt kan være billigere enn ferdiglagde poser. (Selve tørkingen av kjøttet tar jo en del tid men man trenger jo ikke sitte og se inn ovnsdøra :) )

Klær? Se hva du bruker og ikke bruker. En lett stillongs og et mellomtykt mellomplagg til overkroppen(pluss vanter el og en lue) burde holde til ganske mye om sommeren hva angår isolasjonstøy til kvelden/pauser. Litt avhengig av hvor turen går selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.