Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold i Harstadområdet, og valg mellom pulk/ryggsekk


nitraM

Anbefalte innlegg

Lurer på noen ting som jeg håper noen vennligsinnete nordlendinger kan hjelpe meg med :lol:

Jeg og samboeren drar nordover på en ti-dagers vinterferie i morgen. Skal bo hos slektninger enten i Harstad eller Kongsvik, og tenkte å bruke det som utgangspunkt for noen dagsturer og en 4-5 dagers tur i fjellet. Planen er å basere seg på å DNT-hytter og i det store og det hele satse på nokså lite strabasiøse turer. Lurer på om noen har vært oppe i fjellene der i det siste?

Tenkte da spesielt på området rundt Toralfsbu og Haakonsbu. Dersom forholdene ikke er noe særlig, kan jeg se for meg at hyttenettet i Narviksfjellene er et alternativ, men der har jeg ikke vært noe særlig på tur.

Har vært en del på fjellet i harstadområdet tidligere, men bare sommerstid, så jeg lurer på hva som er best å drasse med seg av pulk eller ryggsekk?

Bestilte en parispulk med levering i kongsvik, og har tenkt til å ta med et hjemmesnekret pulkdrag i skibagen. Har med ryggsekk til bagasjen, så jeg har forsåvidt mulighet til å se det an der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.