Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som vet hvor dette er? - Agder-


Birkoff

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har en liten forespørsel.

Jeg har sett noen nydelige bilder av et veldig naturskjønt området jeg kunne tenkt meg å besøke, det er bare det at jeg ikke vet hvor dette er?

Det eneste jeg vet er at det er i Agder-fylkene.

Håper kanskje noen her har vært på tur i det aktuelle området.

Jeg har valgt ut det jeg tror er det enkleste bilde å identifisere, da kanskje fjellformasjonene her er lette å gjenkjenne.

Håper noen kan hjelpe

6796570407_579f4527d8_m.jpg

På forhånd hjertelig takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar begge to.

Har litt begrenset med av litt utsikt men legger ut de jeg har funnet.

6802933087_1a5970a02f_z.jpg

6802934019_c4002bf039_z.jpg

6802933543_5f0416fd74_z.jpg

Bildene er tatt fra en kanotur og det var det jeg håpte og få tatt i sommer i samme området.

Igjen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja jeg har skjekket metadataen, den forteller desverre ikke noe om hvor dette er.

Har kikket litt på tipset dere ga fra Drikkevannskilden på hovden. Tror desverre ikke dette er riktig, ihvertfall utifra hva jeg kan se på satelittfoto.

Klarer ikke og finne den fjellformasjonen.

Hovden ligger vel også litt høyt i forhold til type skog på bilde? Har et par bilder til fra samme turen som ikke viser noe utsikt, men de viser litt store grantrær.

Noen som vil ta en kalkulert gjettning på hva slags høydemeter disse er tatt ifra, det kan hjelpe litt i søken etter riktig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er absolutt ikke drikkevannet på Hovden - kunne bare se litt sånn ut på det første du postet.

Vet dessverre ikke hvor det er jeg heller nå. Er nok lenger nede såfall. Vært mye i fjellene på/rundt Hovden, og kan ikke huske dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil nå si at det fint kan være på samme høyde som hovden(men kjenner ikke denne plassen igjen). Trærene ser absolutt ikke særlig store og kraftige ut og om man går rundt hovden vil man gå gjennom tettere og kraftigere bjørkeskog enn dette før man kommer opp til dvergbjørk osv. Vil si mellom 600 - 850m ca om det er snakk om rundt samme områdene som hovden, men det varierer jo fra plass til plass. Noen steder i jotunheimen er jo tregrensen så høy som 1200m og langs kysten i vest kan den gå ned i 300m..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spør kilden til bildene? Person, nettside etc?

Jo, hadde jeg bare hatt en kilde og gå til hadde ikke det vært noe problem. Er noen bilder jeg fant i et fellesalbum uten noen henvisning til opphav.

Men uansett takk for alle svar.. var et skudd i blinde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hadde jeg bare hatt en kilde og gå til hadde ikke det vært noe problem. Er noen bilder jeg fant i et fellesalbum uten noen henvisning til opphav.

Men uansett takk for alle svar.. var et skudd i blinde :)

Du vet jo at bildene kommer fra Agder, så en viss peiling på hvor du kan sende en forespørsel bør du jo ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.