Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiskøyting i Drammensmarka


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I går kveld brukte jeg skøyteskiene til en litt lengre tur for første gang siden 1995. Forrige gang de var i bruk var 1.mai 1995 på tur opp til Folaskardsnuten mener jeg å huske.

Nå var jeg inne i Kanada nord i Finnemarka (Drammensmarka) og gikk drøyt to mil mellom kl. 19 og ca 20.30 før det mørknet. Snøen må ha vært ganske bløt på dagtid, men om kvelden fryser det på og det var skareføre og ganske hardt når jeg gikk. Jeg satt knapt nok spor i snøen og fikk opp et ganske bra tempo. Jeg har ikke gått så fort på ski siden siste jeg brukte skøyteskiene.

Så hvis det er noen som vil nyte relativt milde vårkvelder med fuglekvitter i full fart gjennom skogen er det tiden for det nå :D

Vinterstemningen er selvfølgelig borte. Bekkene har begynt å gå opp, og snøen forsvinner ganske fort på dagtid nå.

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nå var jeg inne i Kanada nord i Finnemarka (Drammensmarka) og gikk drøyt to mil mellom kl. 19 og ca 20.30 før det mørknet. Snøen må ha vært ganske bløt på dagtid, men om kvelden fryser det på og det var skareføre og ganske hardt når jeg gikk.

Var en liten tur i Kanada vi også på søndag (1. påskedag). Fikk tilbud om barnevakt, så da måtte vi prøve en liten tur. Kanada ble valgt etter tips fra deg Erling tidligere i vinter om at føret der var ok selv når det nærmest var bart andre steder i lavlandet. Nå hadde vi ikke anledning til å kjøre så langt heller, ellers hadde det blitt tur til Norefjell.

Det var ihvertfall veldig godt føre på søndag. Vi gikk ved 15-tiden, så det var bløtt til å begynne med, men etter en km var det fin løype og fint skøytespor ved siden av. Den første korte brattbakken rett etter parkeringa var derimot ikke helt god... :evil: Bare litt jord og is igjen i den tette skogen, og da ble jeg et kort øyeblikk nervøs for det videre skiføret innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår godt kor moro du har hatt det! :)

Eg håpar på å få eit par slike turar på fjellvatna i Hemsedal før snøen

smeltar og isen vert utrygg.

I fjor brukte eg ein søndag formiddag på Vannin/Gammen og eit par andre småvatn som heng saman med desse.

Det var fint solskinn men hard skare, og med skøyteski gjekk det utruleg fort og lett å forflytte seg langt. Eg kunne gå overalt, også inne i skogen!

KAN ANBEFALAST!

P.S.

No snør det her i Hemsedal. Det har kome om lag 10 cm kram snø i går og i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.